جراح متخصص دامپزشکی از خروج قلاب ماهیگیری از مری سینه ای یک لاکپشت سبز خبرداد و افزود: لاکپشت پس از درمان برای سپری کردن دوران نقاهت در اختیار پارک دلفین ها قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، البرز میرزاده دکترای تخصصی دامپزشکی در رابطه با عمل جراحی یک لاکپشت سبز که طی روزهای گذشته با یک قلاب گیر کرده در مری سینه ای به کلینیک دامپزشکی ارجاع داده شده بود اظهار کرد: چند روز پیش ساعت 7 شب یک قطعه لاکپشت با قلاب گیر کرده در مری سینه ای به این مرکز ارجاع شد که پس از معاینه و انجام رادیوگرافی و مشخص شدن محل قلاب عمل انجام و قلاب از مری لاکپشت خارج شد.

وی با اشاره به اینکه عمل مری سینه ای به مراتب از عمل مری گردنی سخت تر است افزود: پس از بیهوش کردن لاک پشت عمل انجام شد و با وجود اینکه بیهوشی در حیوانات اگزوتیک پرمخاطره است به لطف خدا بیمار بیهوشی خوبی داشت که پس از خروج قلاب و بخیه های لازم در مری و پوست لاک پشت با رادیوگرافی از خروج موفقیت آمیز قلاب اطمینان حاصل و بیمار برای گذراندن دوران نقاهت در اختیار پارک دلفین ها قرار گرفت.

این جراح دامپزشک با اظهار نگرانی از افزایش تعداد آبزیانی که با موارد مشابه به این کلینک برای درمان ارجاع می شوند تاکید کرد: باید چاره و راهکار مناسبی اندیشید تا آبزیانی مانند لاکپشت کمتر در آسیب مواجه با پره شناورهای دریایی و یا گیرکردن قلاب در مری گردنی و سینه ای مواجه شوند.

وی خاطر نشان کرد: لاک پشت های سبز از جمله آبزیان در معرض خطر انقراض هستند که نیاز است بیش از گذشته به حفظ و حراست از آن ها و محیط زیست دریایی توجه شود. در غیر این صورت شاهد از بین رفتن بسیاری از این گونه های در خطر انقراض خواهیم بود.

بی توجهی به حفظ محیط زیست به ویژه محیط زیست دریایی موجب شده است که انبوهی از حیوانات آبزی با آسیب هایی چون بلعیدن زباله، برخورد با پره شناورهای دریایی، گیر افتادن در تورهای صیادی و گیرکردن قلاب در گلوی آن ها مواجه شوند که نیاز است کیشوندان و گردشگران بیشتر به این موارد توجه کنند.

 

 

انتهای پیام

کد خبر : 4886
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.