کارگاه آموزشی شناخت انواع مواد مخدر و آشنایی با عوارض سوء مصرف آن‌ها در مرکز بهداشت کیش تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از روابط عمومی مرکز بهداشت کیش؛ آگاهی‌ افراد جامعه و عزم ملی، نقش به‌سزایی در نهادینه‌سازی فرهنگ پیش‌گیری و مبارزه با مواد مخدر دارد.

با توجه به اهمیت فرهنگ‌سازی در حوزه‌ی ارتقاء سلامت جامعه و پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی، کارگاه آموزشی یک‌روزه با عنوان"تشخیص و مراقبت از اختلالات مصرف مواد مخدر"در سالن اجتماعات شهید همت مرکز خدمات جامع سلامت بوعلی با حضور کارشناسان بهداشتی درمانی برگزار گردید.

در این کارگاه آموزشی شیدا پیرعلی کارشناس سلامت روان مرکز بهداشت کیش ضمن ارائه مباحث مختلفی در زمینه آشنایی با مواد مخدر و پیش‌گیری از اعتیاد، به تشریح موضوعاتی نظیر؛ تعریف اعتیاد، اثرات مصرف مواد، باورهای اشتباه درباره مصرف مواد، علت گرایش به مصرف مواد مخدر، نحوه‌ی شناسایی مواد مخدر، آثار جسمانی و روانی انواع مواد و... پرداخت و در خصوص .

وی عنوان کرد: اعتیاد یک بیماری اجتماعی بوده که علاوه بر آسیب‌های شدید جسمی و روانی که در فرد معتاد ایجاد می‌کند منجر به آسیب‌های اجتماعی او نیز می‌گردد و تهدیدی برای جامعه محسوب می‌شود. هم‌چنین تا زمانی که به علل گرایش بیمار به مواد مخدر توجه نشود، درمان جسمی فقط در کوتاه مدت نتیجه خواهد داد.
در بخش دیگری از کارگاه آموزشی جناب سروان حسینی فر کارشناس پلیس مبارزه مواد مخدر مطالبی را در خصوص معرفی انواع مواد مخدر، عوارض مصرف، نشانه‌های ظاهری و رفتاری مصرف‌کنندگان و راه‌های پیش‌گیری اختصاص‌داد و از تاثیر گسترده آن برجسم و روح افراد مطالبی بیان کرد.
کارشناس مبارزه با مواد مخدر  نوجوانان و جوانان را مورد توجه عرضه‌کنندگان مواد مخدر، به ویژه مواد مخدر صنعتی خواند و از حاضران خواست برای مقابله با روش‌های استعمار در ترویج باورهای نادرست و توجیه استفاده ازمواد مخدر، هوشیاری لازم را داشته‌باشند.

فرهنگ‌سازی درمیان نسل جوان و نوجوان، به‌عنوان موثرترین شیوه در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از سوء مصرف مواد مخدر است .

 

انتهای پیام/

کد خبر : 5023
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.