• رو تیتر: در آیین تقدیر از عوامل اجرایی دومین کنگره ملی شهدای غواص مطرح شد؛

آیین تقدیر از عوامل اجرایی دومین کنگره ملی شهدای غواص کیش با حضور جمعی ازمسئولان و عوامل اجرایی در دفتر کنگره برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، دومین کنگره شهدای غواص به همت جمعی از اصحاب رسانه کیش، حمایت مالی بخش خصوصی و همراهی سازمان منطقه آزاد کیش 18 تا 20 دی ماه 1402 به مدت سه روز با حضور جمعی از مسئولان ارشد کشوری، خانواده های معظم شهدای غواص و رزمندگان غواص دفاع مقدس در جزیره کیش برگزار شد.

در ابتدای این مراسم بهرام عرب وند دبیر دومین کنگره ملی شهدای غواص با اشاره به اینکه، این رویداد در سال گذشته در شرایط سختی برگزار شد اما با همت عوامل اجرایی و حمایت تمامی بخش های خصوصی و دولتی، به ویژه حمایت نیروهای نظامی و انتظامی، حراست با نظم و امنیت بالایی برگزار شد از تمامی عوامل اجرایی و دست اندرکاران این رویداد تقدیر کرد.

وی اظهار کرد: با وجود شرایط سخت مالی و مشکلاتی که در این مسیر وجود داشت توانستیم به بهترین شکل ممکن این رویداد را برگزار کرده و از این آزمون سخت سربلند خارج شویم.

عرب وند با گلایه از برخی نامهربانی ها در این راه تاکید کرد: گامی که برداشته شد با توکل به خداوند و با همراهی دوستان به سرانجام رسید اما انتظار می رفت تا مسئولان بیش از گذشته با ما همراه شوند چرا که این رویداد یک رویداد ملی است و با نیت خالص جمعی از اصحاب رسانه و همراهی و همدلی بخش خصوصی پا گرفته و دو سال پیاپی با وجود مشکلات عدیده ای که پیش رو قرار داشت به خوبی پیش رفته است.

به گفته دبیر کنگره بیش از 4 هزار دانش آموز جزیره کیش به طور مستقیم درگیر جشنواره های دانش آموزی دومین کنگره ملی شهدای غواص کیش شدند و بیش از 300 لوح دانش آموزی به برگزیدگان جشنواره های دانش آموزی این کنگره اهداء شد.

 محسن نظرپور مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش که ایده پرداز برگزاری این رویداد ملی در جزیره کیش بود نیز با تقدیر از عوامل اجرایی کنگره اظهار کرد: این کنگره یک برکت بزرگ برای کیش بود که بواسطه ارائه خدمات هر چه شایسته تر به خانواده شهدا و میهمانان کنگره برخی معضلات شهری شناسایی شد.

وی با بیان اینکه بیش از 300 نقطه از شهر که به اصلاح و بازسازی نیازمند است به برکت برگزاری این کنگره و نیاز میهمانان به خدمات شهری پس از این برنامه شناسایی شد تاکید کرد: در نشست های متعدد پس از برگزار کنگره نقاط و مسیرهای دسترسی که نیازمند بهسازی به ویژه برای تردد معلولان و جانبازان است در نقاط مختلف شهری شناسایی شد و بهسازی آن ها در دستور کار شرکت قرار دارد.

علیرضا فاطمیان پور معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست با تقدیر از عوامل اجرایی کنگره، حضور خالصانه و نیت پاک در مسیر برگزاری این رویداد بزرگ را از مهمترین عواملی برشمرد که به اجرای موفقیت آمیز آن کمک کرده است.

وی با تاکید بر اینکه به دلیل تغییرات مدیریتی پس از برگزاری نخستین کنگره نیاز به توجیه کارآمدی و اثر گذاری کنگره برای تیم مدیریتی جدید موجب شد که اجرای آن با تاخیر آغاز شود توضیح داد: کار، بسیار بزرگ و سخت بود اما همه همّ و غمّ عوامل و دست اندرکاران کنگره بر برگزاری هر چه بهتر و باشکوه تر آن قرار گرفت.

فاطمیان پور با اظهار امیدواری از برگزاری دوره های بعدی کنگره با توان و انگیزه بیشتر از پیگیری های تاسیس دبیرخانه دائمی کنگره ملی شهدای غواص در کیش خبرداد و افزود: امیدواریم این کنگره به حدی در کشور معرفی شود تا دیگر کسی نباشد که با معبر عشق و کنگره ملی شهدای غواص کیش ناآشنا بوده و صدای آن را نشنیده باشد.

محمد میرزاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش نیز گام برداشتن در مسیر زنده نگاه داشتن یاد شهدا را باقیات صالحات خواند وافزود: اگر یک نفر از دانش آموزانی که در این رویداد حضور داشتند با فلسفه شهادت و دفاع مقدس آشنا شود برای برآورده شدن نیت برگزاری این کنگره کافی است.

وی تشکیل گروه جهادی رسانه ای با ثبت در اطلس جهادی کشور را به عنوان یک پیشنهاد مطرح کرد که می تواند فرصتی مناسب برای فعالان این عرصه باشد.

سرهنگ فرج اله نظری جانشین فرمانده انتظامی ویژه کیش نیز با تقدیر از برگزار کنندگان این رویداد به ویژه حمایت های مالی بخش خصوصی در این مراسم گفت: شهدا نیاز به ما و کار ما ندارند این ما هستیم که به نگهداری و پاسداشت نام و یاد و خاطرات حماسه بزرگی که آفریدند  نیازمندیم.

وی حضور اصحاب رسانه را در این رویداد ستود و افزود: اصحاب رسانه صدای کنگره شهدای غواص شدند و این صدا را در کشور منعکس کردند.

سرهنگ نظری ایجاد منابع پایدار برای برگزاری این رویداد را مهم ارزیابی کرد و افزود: برگزاری چنین رویداد مهم و ارزشمندی با هزینه های مالی صورت گرفته یک کار بزرگ است که با تامین منابع پایدار برای آن تاثیرگذارتر خواهد شد.

نظامند سازی برگزاری کنگره، برگزاری جلسات نقد و بررسی برگزاری رویداد، آسیب شناسی و یافتن خلاء های موجود در راستای برگزاری هر چه با شکوه تر دوره های بعد، مردمی سازی رویداد و پرهیز از گرفتار شدن در پیچ و خم های بروکراسی اداری و ورود بخش دولتی در برگزاری کنگره از دیگر مواردی بود که در این نشست مطرح شد.

نخستین کنگره ملی شهدای غواص 3 و 4 دی ماه1401 در جزیره کیش با محوریت شهدای غواص کربلای 4 برگزار شد و دومین دوره این کنگره با محوریت شهدای غواص کربلای 4 و 5 با حضور جمعی از خانواده های معظم شهدای غواص، فرماندهان گردان های غواصی و رزمندگان غواص، همچنین جمعی از مسئولان ارشد و فرماندهان 8 سال دفاع مقدس از 18 تاا 20 دی ماه 1402 به مدت سه روز در جزیره کیش برگزار شد.

 

در پایان این نشست از تمامی عوامل اجرایی کنگره با اهداء لوح تقدیر و هدایایی از سوی دبیرخانه کنگره تقدیر شد.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 5092
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.