مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از بازنگری و پایش فعالیت های انجام شده در شرکت های دانش بنیان، خلاق و استارت آپی جزیره کیش خبرداد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدرار آریا، مهدی کشاور در حاشیه بازدید از مجموعه فرهنگسرای سعدی و دفتر رویان در این مجموعه در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: این بازدید همزمان با هفته کیش با هدف رصد و پایش شرکت های فعال در حوزه های دانش بنیان در جزیره کیش صورت گرفته است تا این فعالیت ها با غنای بیشتر و تحقق نگاه علمی گردشگری صورت پذیرد.

وی با اشاره به بازدید از مجموعه رویان و فضاهای آزمایشگاهی در جریان فعالیت های این شرکت قرار گرفته است افزود: بیش از 40 دوره آموزشی در این مرکز برگزار شده است اما برای افزایش غنای اقداما گذشته و تحقق نگاه علمی و گردشگری است مقرر شد طی یک تفاهم نامه دست یابی به این اهداف بر عهده این مرکز قرار داده شود و بیش از پیش با نگاه علمی به دنبال راه حل مشکلات جزیره کیش درحوزه های علمی و آموزشی باشند.

کشاورز با اشاره به اینکه باید بدانیم در چه بخشی از فعالیت ها قرار داریم افزود: آنچه تا امروز صورت گرفته است ایده آل نیست و با بررسی مجدد در حال پایش تمامی شرکت های فعال در حوزه های دانش بنیان، کارآفرین، استارتاپ و خلاق مستقر در جزیره کیش هستم و شرکت هایی که براساس شرایط کل کشور از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مجوز داشته باشند و یا شرکت های دانش بنیان براساس رویکردهای تعریف شده فعالیت می توانند در جزیره کیش با هدف رفع مشکلات جزیره در کیش فعالیت کنند.

وی با تاکید بر اینکه راستی آزمایی ها صورت گرفته و بدون شک در قالب های مرسوم از این شرکت ها حمایت خواهیم کرد افزود: یک شرکت خلاق برای شروع کار نیاز به یک فضای بسته و کامل ندارد و اختصاص یک فضای کوچک کفایت می کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه با نگاه و مدل جدید و راستی آزمایی خدمات به شرکت های فعال ارائه می شود بر برند سازی در جزیره کیش تاکید کرد.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در بسیاری از حوزه هایی که نیاز جزیره کیش است تا کنون راه حل های مناسبی از سوی شرکت های فعال دانش بنیان ارائه نشده است.

وی با بیان این مطلب افزود: فعالیت های موثر در حوزه محیط زیست، حوزه فرودگاهی و فعالیت های شرکت رویان توسط شرکت های دانش بنیان مستقر در کیش انجام شده است اما این میزان از فعالیت ها کافی نیست و انتظارات بیش از این است.

کشاورز با اشاره به ایجاد زیرساخت های لازم در حوزه فعالیت های دریا محور اقتصادی در جزیره کیش به ارائه بسته های سرمایه گذاری در سایت گذاری و تکمیل زیرساخت های مورد نیاز اشاره و خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ماموریت جزیره کیش گردشگری است در حوزه صنعت گردشگری و صنعت دریا محور و اقتصاد دریا باید فعالیت ها تعریف شود.

هم اکنون بیش از ۵۰ شرکت دانش بنیان، خلاق، استارتاپی و شتاب دهنده زیر مجموعه مرکز نواوری جزیره کیش در زمینه های مختلف در حال فعالیت هستند.

کد خبر : 2988
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.