مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در دیدار دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور راهکار گذر از نقاص و کمبودها را برنامه ریزی صحیح در گذر زمان و اجرای جهادی، مدبرانه و بی منت عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، مهدی کشاورز در نشست حجت الله عبدالملکی با اصحاب فرهنگ و هنر جزیره کیش با اشاره به اینکه حضور عبدالملکی در مناطق آزاد گامی در مسیر تحول و حرکت رو به جلوی مناطق آزاد است به مشکلاتی که در مسیر اختصاص بودجه در سازمان منطقه آزاد کیش وجود دارد افزود: در سازمان منطقه آزاد کیش بودجه ای برای سازمان های مختلف وجود ندارد و تنها یک بودجه سالانه تعریف شده است که به سازمان تعلق دارد.

وی افزود: ردیف بودجه فرهنگی و گردشگری  به صورت حداقل ده درصد درآمد محقق شده پیش بینی می شود. و بودجه مستقلی برای این حوزه وجود ندارد.

کشاورز با بیان اینکه در 6 ماهه ابتدایی سال 20 میلیارد و 300 میلیون تومان در حوزه آموزش و پرورش کیش از سوی سازمان منطقه آزاد هزینه شده است این رقم را معادل کل بودجه آموزش و پرورش استان هرمزگان برشمرد و افزود: باید یک ونیم تا دو برابر این میزان هزینه کنیم تا به شرایط مناسب برسیم.

وی به اقداماتی در جهت اسکان تعدادی از فرهنگیان مجرد و تامین تعداد 8 واحد مسکونی برای فرهنگیان اشاره کرد و افزود: هم اکنون 200 تا 300 واحد مسکونی برای تامین مسکن فرهنگیان در این بخش نیاز است.

دریافت کد برای جزیره کیش در سامانه ملی مسکن از اقداماتی است که کشاورز به آن اشاره کرد و افزود: با قرار گرفتن کد کیش در سامانه ملی مسکن این امکان برای کیشوندان وجود خواهد داشت که به ثبت نام مسکن ملی اقدام کنند.

کشاورز از به زمین زده شدن کلنگ ساخت 3 هزار واحد مسکونی به عنوان مسکن ملی در آینده ای نه چندان دور خبردارد که طی دو سال ساخت آن به پایان خواهد رسید.

 

 

 

کد خبر : 3115
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.