نخستین جشنواره ملی آب و آوا با هدف باززنده سازی و احیای آیین های کهن مربوط به آب و با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم و تعداد زیادی از هنرمندان، نوازندگان و بازیگران گروه‌های نمایشی جزیره قشم و سراسر کشور در روستای سلخ برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، برگزاری مراسم عزوا و پلاکوبی نمادین آب انبارها و برکه ها در سلخ، باسعیدو، کانی، لافت، طبل، گوران، کورزین و عایشه آباد و حرکت گروه های مردمی و هنری از 7 روستای یادشده به سمت سلخ از جمله برنامه های نخستین روز از جشنواره آب و آوا می باشد.
برگزاری آیین افتتاحیه، اجرای نمایش های آیینی توسط هنرمندان استان های مختلف ، اجرای موسیقی اقوام، برگزاری نشست های علمی و شب شعر، اکران فیلم مستند، تقدیر از کنشگران حوزه آب، میراب ها و خیراب های جزیره و کشور و برگزاری آیین جبار باران و قبله دعا از دیگر برنامه های از جشنواره به شمار می روند.
همچنین افتتاح خانه ملی آب و آوا به منظور تبدیل جزیره قشم به مکانی همیشگی برای حضور هنرمندان، متخصصان، نخبگان و فعالان حوزه آب در سطوح محلی، ملی و بین المللی از دیگر برنامه های جشنواره بود.
بنابراین گزارش، جشنواره ملی آب و آوا روزهای ۵ و ۶ اسفند همزمان با نیمه شعبان با اجرای آیین های مختلف محلی از سراسر کشور در روستای سلخ جزیره قشم برگزار  شد.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 5019
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.