دبیر شورای عالی مناطق آزاد با تاکید بر اینکه قوانین دست و پاگیر در منطق آزاد احصاء و حذف می شود از ساخت مسکن کارگران در این مناطق خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، حجت الله عبدالملکی با تاکید برا ینکه حقوق فعالان اقتصادی مناطق آزاد کشور برای بهره  مندی از امتیازات پیش بینی شده در قانون مناطق آزاد باید حفظ شود؛ اظهار کرد: مشکلات مناطق آزاد در سطح ملی در 4 بخش گمرکی، مالیاتی، ارزی و اداری است و تلاش مضاعفی خواهیم کرد تا این موانع برطرف شود.

وی ادامه داد: در رابطه با قوانین مالیاتی به دنبال ایجاد بسته های مالیاتی هستی، فراکسیون مناطق آزاد مجلس نیز با ما در رفع موانع همراه است. این موضوع به صراحت در قانون پیش بینی شده و تلاش می کنیم از طریق مجاری قانونی موضوع را حل نماییم.

وی با اشاره به مشکلات مربوط به استقرار گمرک ایران در محدوده مناطق آزاد گفت: گمرک جزء اولین دستورهای کاری دبیرخانه است و به این موضوع به طور جدی ورود می کنیم.

وی همچنین در خصوص الحاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد به زیرمجموعه وزارت اقتصاد افزود: از نظر بنده این اتفاق خوبی است چون مناطق آزاد با ارگان ها و اداراتی مانند بانک ها، بورس و گمرک و ... سروکار دارند که همه این ها زیرمجموعه وزارت اقتصاد هستند و به همین علت پیگیری ها زودتر به نتیجه می رسد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد در خصوص تخصیص زمین جهت ساخت مسکن نیز گفت: در خصوص تخصیص زمین جهت تامین مسکن کارگران در مناطق آزاد به دنبال هیچ سودی نیستیم، این زمین ها باید با کمترین قیمت واگذار شود.

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته زیرساخت ها در مناطق آزاد به خوبی تامین نشده است؛ افزود: با آنکه نیاز مناطق به برق افزایش یافته است ولی تولید آن به همان انازه اضافه نشده، بنابراین باید برای رفع مشکلات زیرساختی مناطق، برنامه ریزی عملیاتی و فوری داشته باشیم.

عبدالملکی خاطر نشان کرد: با کمک مناطق و متخصصین حوزه مناطق آزاد، ضوابط مناطق آزاد را پایش می کنیم تا برخی قوانین بی مورد و دست و پاگیر حذف شوند.

 

کد خبر : 3074
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.