مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت:‌ ارائه الگوی سرمایه گذاری موفق و توسعه منطقه با هم افزایی دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی در منطقه آزاد ماکو را دنبال می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، حسین گروسی روز چهارشنبه در جلسه ای با حضور مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور افزود:  فرهنگ كار و اصل بنيادين كسب روزي حلال  جلوه هاي مترقي از آموزه های دینی است كه باز آفريني آنها ، راهكاري مهم در اصلاح شيوه هاي زندگي رايج است.

وی با اشاره به آمادگی منطقه آزاد ماکو برای پذیرش هرگونه پیشنهاد سرمایه گذاری برای ایجاد اشتغال و رونق تولید در  کشور اظهار داشت:‌ نخستین و مهمترین فرصت برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو لجستیک است که در طرح جامع منطقه نیز توجه ویژه به آن شده است.

گروسی با بیان اینکه رونق گردشگری، کشاورزی و .. نیز وابسته به توسعه لجستیک و حمل و نقل است اضافه کرد: در حوزه های امنیت غذایی و ایجاد زنجیره تولید از مزرعه تا سفره، در موضوع گردشگری و صنعت و معدن نیز منطقه آزاد ماکو دارای ظرفیت های خوبی است.

وی همجواری منطقه آزاد ماکو با منطقه آزاد ارس را جزو مزایای منحصر بفرد در بین تمام مناطق آزاد عنوان کرد و اضافه کرد: همجواری این دو منطقه با سه کشور آذربایجان،‌ارمنستان و ترکیه ظرفیتی برای ایجاد گردشگری ترکیبی است که هیچ منطقه آزاد دیگری این مزیت را ندارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو ابراز امیدواری کرد: این منطقه افق روشنی را در پیش رو دارد و توان تاثیرگذاری در تولید ناخالص داخلی و رشد اقتصاد ملی را دارد.

کد خبر : 4074
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.