با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو و نخبگان حوزه اجتماعی منطقه آزاد ماکو، کارگروه تخصصی اجتماعی منطقه آزاد ماکو فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از منطقه آزاد ماکو مدیر اجتماعی، سلامت و ورزش سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: پیرو فراخوان عمومی و با هدف کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و همچنین توسعه ی پژوهش و تحقیق در حوزه اجتماعی منطقه آزاد ماکو، کارگروه تخصصی اجتماعی منطقه متشکل از تحصیلکردگان، صاحب نظران و فعالان حوزه اجتماعی منطقه تشکیل شد.

غلامرضا مشایخی افزود: در دو ماه اخیر، مدیریت اجتماعی سازمان با رویکردی جدید و معطوف به حل معضلات و آسیب های اجتماعی، مطالعات متعددی در این زمینه انجام داده و در این میان به دسته بندی های قابل قبولی رسیده است‌.

وی ادامه داد: با هدف کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، ۱۱۰ برنامه جامع و با دربرگیری و مشمولیت گروه ها و اقشار مختلف جامعه با تمرکز ویژه بر کودکان، نوجوانان، جوانان، بانوان و .. تدوین شده و به زودی اجرای آن آغاز خواهد شد.

مشایخی اظهار داشت: ۱۰ معضل اولویت دار منطقه آزاد ماکو شامل موضوعات “بیکاری، طلاق، اعتیاد، خودکشی، خشونت و نزاع، تکدیگری، پیری جمعیت، فضای مجازی، بدحجابی و قاچاق هستند که با ۱۱ روش جامع در سطح جامعه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی در انتها در خصوص روش های اجرای برنامه های مقابله با آسیب های اجتماعی بیان داشت: “برگزاری دوره های آموزشی و کارگاه های دانش افزایی، انجام فضاسازی گسترده شهری، تولید محتوای فضای مجازی، برگزاری همایش ها و رویدادها، چاپ کتاب، چاپ و توزیع بروشور، انجام کارهای تحقیقاتی، برگزاری مسابقه کتابخوانی، اجرای تئاتر و نمایش خیابانی، تولید تیزر و فیلم کوتاه، حمایت از نهادهای مربوطه و ارسال پیامک انبوه به مردم عزیز منطقه و .. برنامه هایی هستند که در ۶ ماهه دوم سال عملیاتی خواهد شد.


کد خبر : 4094
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.