مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت:‌ماکو یکی از نقاط قوت آذربایجان غربی و یک نقطه راهبردی در اقتصاد جمهوری اسلامی بوده و اثر قابل توجهی در اقتصاد کشور می تواند ایفا کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از منطقه آزاد ماکو، حجت اله عبدالمکی در حاشیه بازدید ازغرفه منطقه آزاد ماکو در نمایشگاه بین المللی بورس،‌بانک، بیمه، خصوصی سازی و معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور در منطقه آزاد کیش و گفت و گوی خبری افزود:‌ این نمایشگاه  از بزرگترین رویدادهای تأمین مالی و سرمایه گذاری کشور است که در منطقه آزاد کیش برگزار می شود و اغلب بانک ها بیمه ها گروه های ملی هلدینگ ها و شرکت های سرمایه گذاری دراین نمایشگاه حضور دارند .

وی با اشاره به حضور فعال مناطق آزاد و ويژه در این نمایشگاه اضافه کرد: ما در کل کشور ۸۵۰ بسته سرمایه گذاری در مناطق آزاد آماده کرده بودیم که از این میزان ۱۱۰ بسته متعلق به ماکو می باشد.

مشاور رئیس جمهور بیان داشت: منطقه آزاد ماکو یکی از مناطق فعال و خیلی خوب در کشور است و در این نمایشگاه بسته های سرمایه گذاری خودشان را عرضه کرده و با شرکت های سرمایه گذاری و بانک ها مذاکره می کنند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه ماکو بطور کلی در جذب سرمایه موفق بوده اظهار داشت:  از این ۱۱۰ بسته پیشنهادی برای سرمایه گذاری، بنابه گفته مسؤولین حوزه اقتصادی ماکو حدود ۵۰ بسته وارد فرآیند شده و مشتری مشخص گردیده است و ۱۳ بسته نیز به قرارداد تبدیل شده که امیدواریم تا آخرسال همده این بسته ها به قرارداد تبدیل شوند.

وی با اذعان بر اینکه به واسطه مرز بازرگان حجم زیادی از ترانزیت کشور از این منطقه انجام می شود ابراز امیدواری کرد: باجذب سرمایه گذاری این اثر مثبت افزایش پیدا کند

کد خبر : 4419
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.