مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم از انجام فرآیند ساماندهی غرفه های بازار قلعه تاریخی قشم با هدف حمایت از اشتغالزایی و صنایع دستی محلی جزیره خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، ابراهیم رستم گورانی با بیان این مطلب، افزود: ساماندهی غرفه های بازار قلعه تاریخی قشم مطالبه مشترک مردم و کسبه حاضر در این منطقه بود که مدیریت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این موضوع را با هماهنگی مدیریت امور شهری و روستایی و شهرداری شهر قشم پیگیری می کند.
وی ادامه داد: با برنامه ریزی صورت گرفته شرایط برای خریدی به یادماندنی در فضایی تاریخی - فرهنگی برای عموم شهروندان و گردشگران در مجاورت قلعه تاریخی قشم فراهم شده است.
مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم با معرفی بازار قلعه تاریخی قشم به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری شهر، خاطرنشان کرد: این ظرفیت مهم با همراهی جامعه محلی و سایر دستگاه های مسئول باید به بهترین شیوه به گردشگران و علاقه مندان معرفی شود.
گورانی گفت: این مجموعه با هدف ایجاد بازارچه صنایع دستی و کمک به درآمدزایی جامعه محلی به بخش خصوصی واگذار شده است و ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه گردشگری جزیره و معرفی قلعه تاریخی قشم داراست.
وی در پایان تصریح کرد: با هدف ایجاد دسترسی آسان برای خرید گردشگران نوروزی برای ایجاد غرفه های فروش صنایع دستی جزیره در محدوده کمپ پارک ها و اسکله های گردشگری قشم نیز برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته است.

کد خبر : 5143
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.