• زیر تیتر: دره ستاره ها پربازدیدترین ژئوسایت ژئوپارک جهانی قشم

 مدیر ژئوپارک جهانی قشم گفت: از ٢٥تاریخ الي ٢٩ اسفندماه سال 1402 ، 16 هزار و 635 بازدید از ژئوسایت های اصلی ژئوپارک جهانی قشم توسط گردشگران صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، سجاد اشگرف با بیان این مطلب، اظهار کرد: در این مدت ژئوسایت دره ستاره ها با 9674 بازدید پربازدیدترین ژئوسایت ژئوپارک جهانی قشم بوده است.
وی ادامه داد: همچنین ژئوسایت تنگه چاهکوه و غار نمکدان رده های دوم و سوم پربازدیدترین ژئوسایت های ژئوپارک جهانی قشم را به خود اختصاص دادند.
اشگرف در پایان گفت: امسال برای نخستین بار در میان ژئوپارک های ایران، ژئوسایت دره ستاره ها برای گردشگران ناشنوا و کم شنوا در ایام تعطیلات نوروز دسترس پذیر شده است.
گفتنی است؛ ژئوپارک جهانی قشم واقع در جزیره قشم، نخستین ژئوپارک خاورمیانه است که از سال 1385 به عضویت شبکه جهانی ژئوپارک‌های تحت حمایت یونسکو درآمده و با فعاليت چشمگير بعنوان محور توسعه ژئوپارك هاي منطقه معرفي گرديده است.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 5161
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.