مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه‌‌گذاری و توسعه قشم گفت: بسته‌‌‌های سرمایه‌گذاری این منطقه مهم و مستعد کشورمان در نمایشگاه بین‌المللی اکسپو 2024 تهران به کارگزاران و سرمایه‌گذاران ۱۱ کشور خارجی معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، یاسر سلیمانی با اعلام این مطلب، اظهار کرد: سرمایه‌گزارانی از کشورهای ترکیه، عربستان سعودی، چین، تاجیکستان، عراق، پاکستان، بنگلادش، سریلانکا، ترکمنستان و کارگذارهای دو کشور عمان و قطر از هشتم اردیبهشت تاکنون با حضور در غرفه سازمان منطقه آزاد قشم در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران، با ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری این منطقه آزاد آشنا شدند.
وی با اعلام اینکه عبدالله بن سعود العنزی سفیر کشور عربستان در ایران هم به اتفاق هیات همراه در سومین روز برپایی نمایشگاه از غرفه منطقه آزاد قشم بازدید کردند، افزود: وی پس از کسب اطلاعات مربوط به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در قشم، علاقمندی کشورش برای شرکت در طرح‌های مهم نفت، گاز و انرژی و صنایع گردشگری قشم را اعلام کرد.
مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه‌‌گذاری و توسعه قشم ادامه داد: سفیر عربستان همچنین علاقمندی خود را برای سفر به قشم و بازدید از ظرفیت‌های صنایع مختلف این جزیره را ابراز داشت که در پاسخ به این درخواست اعلام شد که در فرصت مناسب شرایط این سفر با موافقت مسئولان سازمان منطقه آزاد قشم فراهم خواهد گردید.

شایان ذکر است؛ سازمان منطقه آزاد قشم با داشتن یک غرفه در نمایشگاه بین‌الملل اکسپو 2024 تهران از 8 تا 12 اردیبهشت ماه بسته‌های سرمایه‌گذاری در عرصه‌های مختلف نفت، گاز، پتروشیمی، کشاورزی و شیلات، صنعت، معدن و گردشگری را به سرمایه گذاران ایرانی و خارجی علاقه‌مند فعالیت در این جزیره، معرفی می‌کند.
همزمان با آغاز بکار این نمایشگاه، سرمایه‌گذارانی از کشورهای عربستان سعودی، چین، ترکیه، تاجیکستان، عراق، پاکستان، سریلانکا، بنگلادش، ترکمنستان، اقلیم کردستان عراق و کارگزارانی از دو کشور عمان و قطر با حضور در غرفه سازمان منطقه آزاد قشم با موقعیت جغرافیایی این جزیره و امکانات مهم سرمایه‌گذاری آن آشنا شدند به طوری که می‌توان از امضا چند تفاهم‌نامه همکاری در زمینه‌های مختلف و ابراز علاقمندی فعالان اقتصادی این کشورها برای سفیر به قشم را بخشی از اثرات مثبت نمایشگاه اکسپو 2024 برای منطقه آزاد قشم دانست.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 5392
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.