نماینده ولی فقیه در آذربایحان غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه مسئولیت ها امانت الهی است گفت: همه باید در قبال مسئولیتی که به ما سپرده شده است کار جهادی انجام دهیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، حجت الاسلام والمسلمین قریشی در گردهمایی ائمه جمعه آذربایجان غربی افزود:‌ پذيرفتن مسئوليت در نظام مقدس اسلامي يك امانت الهي است كه بر دوش مسئولان گذاشته مي شود.

وی افزود: مدیران و مسئولان در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید قدر فرصت خدمت به مردم را بیشتر بدانند.

حجت الاسلام قریشی اضافه کرد: مسئولان باید در مقابل مسئولیت خود پاسخگو باشند و این پاسخگو بودن باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود.

امام جمعه ارومیه تاکید کرد: همه مسئولین باید کارجهادی و تلاش شبانه روزی انجام دهند.

 

علما و ائمه جمعه می توانند در تببین اقتصاد مقاومتی نقش ویژه ایفا کنند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این نشست گفت: علما و ائمه جمعه می توانند در تببین اقتصاد مقاومتی و شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم)‌نقش ویژه ایفا کنند.

وی با تأکید بر اینکه مناطق آزاد نمونه بارز اقتصاد بدون نفت هستند ابراز امیدواری کرد:‌ با کمک ائمه جمعه امیدواریم خدمتی شایسته و در شان مردم استان داشته باشیم و بتوانیم به وظایفمان در قبال شهدا و تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم و مردمی کردن اقتصاد موفق عمل نماییم.

گروسی اضافه کرد: در سال گذشته صادرات ماکو بیشتر از واردات بوده است و سهمیه کالای همراه مسافر ماکو ۲۳ میلیون دلار بوده است که در میان کل مناطق آزاد کشور کمترین بوده است.

 در تلاشیم مقصد سفر شهروندان را از کشور ترکیه به منطقه آزاد ماکو تغییر دهیم

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو با تاکید بر اینکه در تلاشیم بستر سفر را در منطقه آزاد ماکو فراهم کنیم تا مقصد سفر از خارج از کشور به این منطقه تغییر یابد گفت: منطقه آزاد ماکو باید در اقتصاد کشور و استان  تأثیر گذار باشد.

وی با اشاره به مثبت بودن تراز تجاری منطقه افزود: در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۷۶ میلیون دلار صادرات از منطقه صورت گرفته و  یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار نیز از مسیر منطقه صادرات داشتیم .

گروسی از پیشگامی منطقه آزاد ماکودر ایجاد شهرک اقتصاد دانش بنیان طی تفاهم با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور خبر داد و بیان داشت: منطقه آزاد ماکو هدیه نظام به مردم این استان است و باید از این فرصت در رشد اقتصادی استان بهره برد.

امام جمعه ماکو نیز در این گردهمایی فرصت ها را به ابرهای آسمانی که از سر انسان عبور می کند تشبیه کرد و گفت:‌ باید قدر فرصت ها را در جهت خدمت به مردم بدانیم.

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه مسئولیت مهمترین فرصت برای خدمت به مردم است اضافه کرد: فرصت خدمت به مردم در واقع امانت الهی است که در برهه ای از زمان در اختیار مسئولین قرار می دهد که اگر مسئول از این فرصت برای خدمت به مردم استفاده کند با توجه به سیره عملی ائمه اطهار از عبادات مستحبی نیز اجر و ثواب بالاتری دارد.

وی از همدلی مسئولین در اجرای برنامه های فرهنگی خبرداد و اظهار داشت: همایش حجاب و عفاف و نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر با همکاری همه دستگاه های اجرایی در ماکو طی روز آینده برگزار می شود.

 

 

انتهای پیام/

کد خبر : 5420
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.