معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو از انعقاد هفت تفاهمنامه همکاری با این سازمان در حاشیه ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران در تهران خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از منطقه آزاد ماکو، حمزه حورسی اظهار کرد:‌ از جمله این تفاهمنامه ها می توان به  احداث کارخانه نوآوری و فن آوری توسط شرکت مجتمع نوآوری سگال در منطقه آزاد ماکو و نیز سرمایه گذاری شرکت تعاونی قیزیل گل قاضی جهان اشاره کرد.

وی افزود: تفاهم نامه همکاری جهت سرمایه گذاری شرکت مدیران الماس ملا صدرا در حوزه لجستیک در منطقه آزاد ماکو و احداث دفتر کارگزار سرمایه گذاری در کشورعمان با هدف ارائه خدمات سرمایه گذاری به متقاضیان اجرای طرح در منطقه و ارائه خدمات متقابل توسط شرکت بین المللی البستان از دیگر موارد مورد تفاهم در این نمایشگاه بود.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو خاطرنشان ساخت: انعقاد تفاهم نامه همکاری در حوزه لجستیک با شرکت تعاونی توسعه بندر خشک کویر و نیز انعقاد تفاهم نامه راهبردی در زمینه زنجیره ارزش صنایع همگن پوشاک شهر فرودگاهی با شرکت مدیریت زنجیره ارزش صنایع همگن از دیگر تفاهم نامه های امضا شده در این نمایشگاه بوده است.

انعقاد تفاهم نامه در زمینه  تأسیس شرکت ارائه دهنده خدمات حمل و نقل هوایی با هدف توسعه زیرساختهای لجستیکی منطقه از جمله تفاهمنامه های امضا شده در نمایشگاه توانمندی های صادراتی بود.

ششمین نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با نمایش توانمندی‌های صادراتی با بازارهای بین‌المللی که از روز هشتم اردیبهشت ماه با سخنرانی رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز به کار کرده بود، چهارشنبه به کار خود پایان داد.

این نمایشگاه از سوی سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با معرفی محصولات و دستاوردها در حوزه‌های مختلف صنعتی و کشاورزی در هفت گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، فرش و صنایع‌دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت ساحتمان و خدمات فنی- مهندسی و پتروشیمی برگزار شد.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 5436
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.