دبیر ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی کیش از افزایش 35 درصدی ورود گردشگران از مسیر دریایی به کیش در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، مرتضی رمضانی گالشی در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه اظهار کرد: در این مدت ۲۰۸ هزار و ۷۵۴ نفر مسافر از تاریخ 25 اسفند 1401 تا 13 فروردین ماه جاری وارد جزیره شده اند که از این تعداد 123 هزار و 511 نفر از مسیر هوایی با 928 فروند هواپیما به کیش سفر کردند.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد ورود گردشگران به کیش در روز چهارم فرودین1402  با ۲۷ هزار و ۳۳۸ نفر بوده است. افزود: در بازه زمانی یاد شده تعداد 85 هزار و 343 نفر نیز از مسیر دریایی به کیش وارد شدند که نشان از رشد 23 درصدی دارد

دبیر ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی کیش با اشاره به اینکه تعداد تردد شناورها در مسیر کیش به بنادر مسافری همجوار برای جابجایی مسافران نوروزی 35 درصد رشد داشته است افزود: در بازه زمانی یاد شده تعداد 517 فروند شناور در مسیر کیش و بالعکس اقدام به جابجایی مسافران و خودروها داشته است.

وی پیک ورود و خروج خودرو در مسیر کیش را چهارم فرودین ماه جاری عنوان کرد و افزود: در این روز شاهد خروج 141فروند لندینگرافت از کیش به مسیر بنادر بودیم.

به گفته رمضانی رشد مسافر در ایام نوروز در بازه زمانی 25 اسفند 1401 تا 13 فروردین از مسیر هوایی 3 درصد، دریایی 23 درصد و در کل 13 درصد نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته بوده است.

وی با بیان این مطلب افزود: با وجود افزایش تعداد مسافران تعداد پروازها 3 درصد کاهش داشته اما درمسیر دریایی شاهد رشد 35 درصدی تردد شناورها بودیم.

رمضانی بیشترین ورود مسافر هوایی در یک روز به کیش را 4 فروردین ماه برشمرد وافزود: در این روز با 67 پرواز 9 هزار و 440 مسافر به جزیره کیش وارد شده اند.

وی ضریب اشغال هتل های کیش در این ایام را 96 درصد عنوان کرد وافزود: ضریب اشغال تخت هتلی در این ایام 93 درصد بود که در کل رشد 7 درصدی داشته است.

به گفته معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در ایام نوروز 65 هزار و 335 نفر از اماکن اقامتی کیش استفاده کردند که از این تعداد 39 هزار و 497 نفر در کمپ های نوروزی اقامت داشته اند.

برپایی سه کمپ خانوادگی جنب مصلی کیش با ظرفیت 3 هزار و 200 چادر، کمپ مجردی در زمین شماره دو فوتبال المپیک با ظرفیت 300 چادر و کمپ اسکان جانبازان با برپایی 220 چادر و 41 اتاق در مدارس ابن سینا، کوثر و مولوی از دیگر خدمات اقامتی در جزیره کیش در ایام نوروز بود که رمضانی به آن اشاره کرد.

به گفته رمضانی 31 هزار و 764 نفر از خدمات بیمارستان کیش استفاده کرده اند که از این تعداد 58 درصد ویزیت سرپایی، 35 درصد خدمات پاراکلینکی، 103 درصد نیز خدمات بستری دریافت کرده اند.

2مورد سوانح دریایی و 380 مورد خدمات آمبولانس به گردشگران نوروزی ارائه شده است، وی با بیان این مطلب تاکید کرد:8 پایگاه هلال احمر نیز در این ایام با 304 امدادگر به یک هزار و 30 گردشگر خدمات ارائه کرده اند که 27 درصد رشد را نشان می دهد.

دبیر ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی کیش همچنین با اشاره به بیش از 18 هزار بازدید از اماکن و مراکز تفریحی، گردشگری و خدمات رسانی افزود: 9 هزار و 521 بازدید از تاسیسات گردشگری اعم از هتل ها، آژانس ها، تفریحات دریایی، مراکز پذیرایی و ... در این ایام انجام شده که از این تعداد 6 هزار و 634 مورد مربوط به واحدهای صنفی و یک هزار و 886 مورد مربوط به شبکه بهداشت و درمان صورت گرفته است.

وی با اشاره به رشد 17 درصدی بازدید و نظارت ها بر خدمات در ایام نوروز ادامه داد: در این بازه زمانی 139 مورد تخلف ثبت شده است که 135 مورد آن به صلح و سازش ختم شده و به موارد باقی مانده نیز رسیدگی شده است.

رمضانی از 6 هزار و 624 مورد نظارت بر صنوف با رشد 5 درصدی خبر داد و افزود:766 تخلف و 134 شکایت ثبت شده است که به 117 مورد رسیدگی و 786 مورد تذکر نیز صورت گرفته است.

وی به نظارت عالیه بهداشت و درمان توسط مرکز توسعه سلامت اشاره کرد و افزود: یک هزار و 668 مورد بازدید توسط این مرکز صورت گرفته است.

رمضانی به ثبت 2 میلیون و 70 هزار بازدید از اماکن تاریخی و تفریحات دریایی، مراکز تجاری و تک برندها اشاره کرد و افزود: یک میلیون و 470 هزار مورد از اماکن تاریخی و تک برندها، 415 هزار و 766 مورد استفاده از اماکن وروزشی و تفریحات دریایی نیز در این بازه زمانی ثبت شده است.

وی باردید از شهر تاریخی و موزه حریره را 32 هزار و 590 مورد، پارک دلفین ها را 18 هزار و 889 مورد و شهرزیرزمینی کاریز را 14 هزار و 739 نفر برشمرد و افزود: در ایام نوروز با پیش بینی افزایش 15 درصدی گردشگران نسبت به سال قبل اقلام و مایحتاج مورد نیاز و ضروری تامین شد و در این مبحث و همچنین سوخت مشکلی در جزیره کیش وجود نداشت.

دبیر ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی به برنامه ریزی هدفمند برای ایام تابستان و ماه هایی که کیش با کاهش ورود گردشگر روبروست اشاره کرد و افزود: در حال تدوین برنامه ای هدفمند و ایجاد ستاد دائمی سفربه کیش هستیم که مکان آن نیز جانمایی شده و در صورت ایجاد این ستاد برنامه ریزی های هدفمند برای ایام تابستان و ماه هایی که کیش با کاهش مسافر روبروست انجام خواهد شد.

کد خبر : 3529
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.