مدیرعامل جامعه کلوپ داران از واگذاری دو کلوپ تفریحات دریایی " دنیای زیرآب " و " شایان "به صورت مزایده گلایه و ابراز نگرانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، علی اقتصاد در نشست خبری که با حضور جمعی از اصحاب رسانه در دفتر این جامعه برگزار شد به برگزاری مزایده و واگذاری این دو کلوپ معترض شده و این عمل را خلاف مقررات برشمرد.

وی با بیان اینکه قیمت پایه برای برگزاری مزایده نیز بالاتر از آن چیزی است که باید باشد افزود: مبلغ پایه ای که برای مزایده این دو کلوپ اعلام شد 130 و 180  میلیون تومان است اظهار کرد: براساس این قیمت گذاری، شرکت کنندگان در این مزایده که تنها سه نفر هستند( دو نفر زن و شوهرند) که در اصل دو نفر می شوند قیمت هایی بالاتر از 50 میلیون در ماه پیشنهاد داده اند که می تواند ضربه مهلکی به گردشگری کیش وارد کند زیرا کلوپداران قادر به پرداخت چنین اجاره بهایی نخواهند بود.

اقتصاد با اشاره به اینکه قرار بود در هنگام بازکردن پاکت های مناقصه نماینده جامعه حضور داشته باشد افزود: علاوه بر اینکه نماینده جامعه حضور نداشت، شرایطی که برای مناقصه از سوی جامعه اعلام شده بود نیز رعایت نشده بود.

وی اهلیت و صلاحیت را از شروط مهم شرکت کنندگان در مزایده اعلام کرد و افزود: برندگان این مزایده از نظر جامعه اهلیت لازم برای شرکت در مزایده را نداشته اند که بدون توجه به نظر ما و تنها براساس داشتن تمکن مالی افراد در مزایده شرکت داده شدند.

مدیرعامل جامعه کلوپداران با بیان اینکه قرارداد اجاره کلوپ ها در گذشته بیست و یک ساله و سپس ده ساله شد افزود: در سال گذشته پس از دو سال که کلوپداران بدون قرار داد بودند و انگیزه ای برای ادامه فعالیت نداشتند قراردادها یک ساله شد و گفته شده است که از این پس با مزایده کلوپ ها واگذار می شود در حالیکه یک کلوپدار باید تجیهزات بسیار گرانقیمتی را تهیه کند و خرید و نگهداری این تجهیزات با هزینه بالا تنها برای یک سال برای هیچ کس مقرون به صرفه نیست.

وی با اشاره به اینکه در کشورهای گردشگری و حتی در برخی مناطق گردشگری داخلی برای سرمایه گذاران تسهیلاتی در نظر گرفته می شود و هزینه ها بسیار پایین تر از کیش است تصریح کرد: در ادامه این روند بسیاری از سرمایه گذاران مجبور به ترک جزیره خواهند شد و کسانی که باقی می مانند مجبور به افزایش بسیار بالای قیمت تفریحات برای جبران هزینه های هستند که به نوعی تفریحات دریایی که نقطه قوت گردشگری کیش است را با چالش های بسیاری روبرو خواهد کرد.

به گفته اقتصاد با این رویه از سوی مسئولان سونامی افزایش قیمت تفریحات دریایی در راه است.

وی تصریح کرد: قیمت گذاری تفریحات دریایی با جامعه کلوپداران است و تا به امروز نیز ما پیشنهاد دهنده و سازمان اعلام کننده قیمت ها بود و در صورت افزایش هزینه های اجاره و نگهداری و ارائه خدمات ما نیز به اجبار باید قیمت ها را افزایش دهیم که این افزایش قیمت پاشنه آشیل گردشگری کیش خواهد شد.

اقتصاد افزود: تا به امروز تمام تلاش ما بر تعامل و همکاری با سازمان منطقه آزاد کیش بوده و انتظار ما ادامه این تعامل و همراهی برای رشد اقتصاد و گردشگری جزیره است و از نظر ما این مزایده قانونی نیست.

وی ادامه داد: برای اثبات این مسئله حاضر به گفتگو با مسئولان سازمان و روشنگری در این خصوص هستیم.

مدیرعامل جامعه کلوپداران خاطر نشان کرد: نه تنها کشورهای همجوار که بسیاری از شهرهای همجوار و فعال در حوزه گردشگری در حال پیشی گرفتن از جزیره کیش هستند که مهمترین عامل آن حمایت و ایجاد تسهیلات برای سرمایه گذاران است اتفاقی که در سال های دور در کیش اتفاق می افتاد اما امروزه همه چیز عکس شده و با رویکردهای جدید سرمایه گذاران ناچار به ترک کیش خواهند بود و امروز به جرات می گویم که اگر تجهیزات ما را به قیمت کارشناسی از ما بخرند ما هم از کیش می رویم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، براساس گزارشی که توسط صدا و سیمای مرکز کیش منتشر شده است، عزیزالله فرضی پور سرپرست معاونت ورزش و تفریحات سالم کیش، برگزاری مزایده را قانونی وبا رعایت آیین نامه مالی و معاملاتی مناطق ازاد و دستورالعمل های موجود اعلام کرده است.

به گفته وی: بهره برداران قبلی این کلوپ ها به تعهدات مالی خود عمل نکرده بودند و پس از ارسال تذکر و اخطار‌های معاونت ورزش و تفریحات سالم و معاونت حقوقی شرکت عمران، آب و خدمات و فرصت‌هایی که در اختیار آن‌ها برای پرداخت معوقات گذاشته شد برای جلوگیری از تضییع بیت المال و حقوق سازمان منطقه آزاد و شرکت عمران، آب و خدمات کیش بوسیله مراجع قضایی تخلیه دو کلوپ انجام شد.

گفتنی است؛ با توجه به مشکلاتی که گردشگری جزیره کیش در سال های اخیر با آن روبرو بوده و تفریحات دریایی از مهمترین دلایل حضور گردشگران در این جزیره مرجانی است انتظار می رود مسئولان در یک نشست صمیمانه برای رفع مشکلات اقدام کنند تا بیش از این سرمایه گذاران، ساکنان و گردشگران با معضل افزایش قیمت ها و گرانی روبرو نشوند و صدمات جبران ناپذیری به حوزه گردشگری وارد نشود.

بی تردید تمامی مسئولان و جوامع فعال در جزیره کیش به دنبال رونق و بازگشت روزهای طلایی و اوج اقتصادی به این خاکپاره مرجانی هستند که این رویکرد تنها در سایه تعامل، همکاری، همدلی و تعهد ایجاد خواهد شد.

 انتهای پیام/

 

 

 

 

 

کد خبر : 3936
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.