مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی «کیش اینوکس» در این جزیره گفت: سرمایه گذاران بیش از ۱۰ کشور خارجی در قالب رویداد یاد شده در کیش حضور خواهند یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از ایرنا، «رحیم سرهنگی» طی نشستی با اصحاب رسانه در تهران اظهار کرد: به دلیل عضویت ایران در «بریکس»، نمایشگاه بین المللی «اینوکس» یا همان بورس، بانک، بیمه، خصوصی‌سازی و معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: کیش «اینوکس» ظرفیتی فراهم می‌کند که می تواند این جزیره را به هاب مالی ایران تبدیل کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه این نمایشگاه از ۱۵ تا ۱۸ آبان ماه با حضور فعالان اقتصادی و مالی، نخبگان دانشگاهی، بخش دولتی و حاکمیتی در جزیره کیش برگزار می شود، اضافه کرد: هدف اصلی این رویداد بین‌المللی، بررسی آخرین دستاوردهای صنعت مالی کشور و ارتباط با بازارهای مالی دنیا است که در کنار دیپلماسی موفق و احیای روابط بین المللی، می‌تواند نقطه عطفی در توسعه باشد.

وی همچنین از تشکیل یک پاویون خاص برای شرکت‌های دانش بنیان صنعت مالی در این نمایشگاه خبر داد و بیان کرد: در تشکیل این پاویون که با همکاری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور انجام شده، از تمامی شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت مالی برای حضور در این رویداد بین‌المللی دعوت شده است.

«سرهنگی» با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد کیش در چهار حوزه متمرکز است، گفت: صنعت گردشگری، صنعت ارتباطات، حوزه مهندسی صنعت پتروشیمی و صنعت مالی به ترتیب حوزه‌هایی است با تمرکز به آنان به دنبال توسعه در منطقه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه باید فرصت سرمایه‌گذاری مالی در جزیره کیش را غنیمت شمرد و افزود: این نمایشگاه می‌تواند کیش را به هاب مالی ایران تبدیل کند.

بنابر این گزارش رویداد «کیش اینوکس» در طول سال‌های برگزاری با برخورداری از حمایت و مشارکت گسترده وزارتخانه‌ها، دستگاه‌ها و فعالین اقتصادی بخش‌های دولتی و خصوصی و همچنین مشارکت کنندگان بین المللی به محلی جهت ارائه تصویری کامل از قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها و شرایط کلان اقتصاد کشور، تقارن و تبادل اطلاعات فعالان اقتصادی داخلی و بین المللی و برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوعات روز اقتصادی در ابعاد کشوری و جهانی تبدیل شده است.

 

انتهای پیاام/

کد خبر : 4338
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.