دبیر اجرایی دومین نمایشگاه شهرپایدار با اشاره به رونمایی پوستر دومین نمایشگاه بین المللی شهر پایدار در آیین افتتاح بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی فولاد گفت: این نمایشگاه با حضور بیش از 250 شرکت 25 تا 28 دی ماه در کیش برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار اریا، آرزو آقامحمدی، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل هلدینگ چهار فصل و دبیر اجرایی دومین نمایشگاه بین المللی شهر پایدار که با شعار « پایداری اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی » در دی ماه سال جاری در کیش برگزار می شود در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما از مشارکت و استقبال بالای شرکت های فعال در حوزه محیط زیست و شهرداری ها در این نمایشگاه خبرداد.

وی با تاکید بر اینکه بازار هدف این نمایشگاه تمامی شهرداریها، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، صنایع سنگین و خودروسازی ها، شرکت های زیرساخت و حمل ونقل، بانک ها و بیمه ها، اپلیکیشن ها و اپراتورها و ... هستند به حمایت بالای وزارتخانه های کشور، صمت، بخش های دولتی و خصوصی، دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان و صنایع از این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: شرکت کنندگان با مباحث مختلفی همچون هوشمند سازی و توسعه پایدار، حمل و نقل، نوآوری و خلاقیت، حفظ محیط زیست و بهره گیری از انرژی های سبز و پایدار، استفاده از خودروها و موتورهای برقی، صنایع پاک و غیرآلاینده، اقتصاد پایدار، کاهش آسیب به محیط زیست و پسماندها مباحث مختلفی در این نمایشگاه شرکت می کنند.

دبیر اجرایی این نمایشگاه همچنین از برگزاری کارگاه ها و بخش های متنوعی در این نمایشگاه خبرداد و افزود: قرار است این نمایشگاه با برنامه های مختلف جنبی و پنل های تخصصی، ایستگاه های فرهنگی، کتاب، کاریکاتور، عکس و ایستگاه های تخصصی محیط زیست و برنامه های آموزشی در این حوزه میزبان علاقه مندان به شهر سبز و پایدار باشد.

وی در رابطه با انتخاب جزیره کیش به عنوان محل برگزاری این نمایشگاه با بیان اینکه جزیره کیش به عنوان یک شهر محصور در میان آب های نیلگون خلیج فارس مستعد ایجاد یک شهر پایدار است افزود: کیش می تواند هم یک شهر پایدار باشد اگر برنامه ریزی درستی به ویژه در حوزه زیرساخت داشته باشد و در غیر این صورت امکان دارد در معرض ناپایداری قرار بگیرد.

آقامحمدی با تاکید اهمیت ارتباط جهانی در رسیدن به یک شهر پایدار تصریح کرد: نمی توان به یک شهر پایدار بدون همکاری و هماهنگی همه بخش های دولتی و خصوصی و همچنین در گستره بین المللی رسید زیرا تمام جهان چون زنجیره ای به هم پیوسته هستند و آسیب به یک بخش از کره سبز می تواند دیگر بخش ها را نیز با چالش های زیست محیطی روبرو کند.

وی تاکید کرد: پایداری و دست یابی به یک محیط زیست سالم مشارکت تمامی کشورها را می طلبد و همه باید در این راستا همکاری کنند.

دبیر اجرایی دومین نمایشگاه شهرپایداری علت رونمایی از پوستر نمایشگاه را در بیست و پنجمین نمایشگاه صنایع فولاد بخشی از شعار نمایشگاه به عنوان« فولاد سبز» برشمرد و افزود: این پوستر با حضور رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش با حضور جمعی از مدیران وحاضرین در نمایشگاه رونمایی شد.

گفتنی است، دومین نمایشگاه بین المللی شهر پایدار از 25 تا 28 دی ماه سال جاری در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش با حضور بیش از 250 شرکت داخلی و خارجی برگزار می شود.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 4368
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.