با حضور رئیس جمهور 39 طرح ملی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور از طریق ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، در این آیین که با حضور سرپرست منطقه آزاد کیش، جمعی از معاونت های سازمان، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از سرمایه گذاران صورت گرفت دو طرح مجموعه ورزشی تفریحی زمستانی پنگوئن کیش و فاز دوم مجموعه مسکونی پرشین کیش افتتاح شد.

در ابتدای مراسم، حمید رضا مومنی دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با ارائه گزارشی از میزان اعتبار ریالی و سرمایه گذاری طرح های ملی مناطق آزاد مورد افتتاح در این مراسم از بهره برداری از 39 طرح ملی با سرمایه گذاری 5 هزار و 800 میلیارد تومان و اشتغالزایی برای 5 هزار و 42 نفر خبرداد.

وی با اشاره به افتتاح 39 طرح ملی از مناطق آزاد ارس، کیش، قشم و منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان افزود:  در نخستین روزهای سال به عنوان سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها از ابتدای دولت تدبیر و امید به مقوله توسعه اجتماعی و فرهنگی در مناطق آزاد توجه ویژه ای شده و با توجه به این رویکرد اهم اقدامات صورت گرفته در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کیش ارائه می شود.

کمک به تجهیز و توسعه فعالیت های دینی و قرآنی در 1200 مسجد و حمایت از طرح ملی نهضت قرآن کریم و وجود بیش از 4هزار و 900 حافظ قرآن در مناطق، ایجاد شهرهای شاخص قرآنی مانند قشم با بیش از سه هزار حافظ قرآن، پیشتیبانی فرهنگی، خدماتی و لجستیکی از بیش از یک میلیون زائر پیاده روی اربعین در مرز بین المللی شلمچه، تامین بیش از 960 میلیارد تومان بودجه جهت ایفای نقش در بخش توسعه و عمران روستایی، تاسیس 10 مرکز توانمند سازی زنان، حمایت از ساخت هزار مدرسه و تحت پوشش قرار دادن بیش از 7 هزار دانش آموز روستایی، از موارد توجه به زیرساخت های توسعه و شعائر اسلامی است.

وی افزود: در حوزه توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی شاهد رشد 70 درصدی مجموعه های ورزشی و احداث 28 مجموعه ورزشی چند منظوره و حرفه ای و ایجاد شرایط میزبانی برای اردوهای آمادگی تیم های ملی بوده ایم.

مومنی ادامه داد: در حوزه درمان و سلامت نیز سرمایه گذاری 187 میلیارد تومانی مناطق آزاد منجر به افزایش گردشگران از کشورهای همجوار شده است علاوه برآن در حوزه توسعه گردشگری شاهد رشد 65 درصدی هتل ها و مراکز اقامتی نسبت به سال 92 سالیانه میزبان بیش از 10 میلیون گردشگر در مناطق آزاد بوده ایم.

وی تاکید کرد: هم اکنون بیش از 80 هتل در مناطق آزاد در حال ساخت است که نشان از جذب سرمایه قابل توجه در صنعت گردشگری دارد

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیاین اینکه تا سال 92در مجموع 16 منطقه ویژه اقتصادی به بهره برداری رسیده بود که در دولت تدبیر امید با رشد 100 درصدی این مناطق به 32 منطقه افزایش یافت خاطرنشان کرد: از سال 84 تا 92 تنها یک طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مصوب شده بود که در این دولت این میزان به 23 طرح افزایش یافت که مسئولیت 21 منطقه به سازمان های تخصصی دولتی و بخش خصوصی واگذار شده است.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 2397
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.