محور طلوع تا غروب کیش که نیمه اسفندماه سال گذشته به دلیل نزدیک شدن به ایام نوروز و افزایش گردشگران، همزمان با تمامی فعالیت‌های عمرانی در کیش متوقف شده پس از پایان تعطیلات نوروزی مجدد آغاز شده بود که در روزهای اخیر شاهد توقف آن هستیم و در انتظار پاسخ علت توقف از سوی مسئولان شرکت عمران، آب و خدمات کیش.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار از روزنامه اخبار کیش، پس از آزادسازی 388 هزار متر مربع از سواحل جزیره کیش به همت مدیریت شرکت عمران کیش و با حمایت مدیرعامل وقت سازمان منطقه آزاد کیش که در اختیار بخش خصوصی قرار داشت، عملیات بهسازی این سواحل جهت بهره برداری عمومی آغاز شد.

به گفته طیبی با افزایش پروژه‌ها و فعالیت‌ها در بخش‌های جنوبی جزیره، شاهد افزایش ترددها هستیم و مسیرهای قدیمی جوابگوی نیاز شهروندان و گردشگران نیست. از این رو، طرح توسعه محور طلوع تا غروب، اجرایی شد  و اجرای این طرح گام مهمی در جهت تسهیل تردد شهروندانی است که در این منطقه سکونت یا فعالیت های کاری دارند

پس از آزاد سازی سواحلی که در اختیار برخی از بخش های خصوصی قرار داشت و با احداث پارک طلوع در محور شرق به غرب و پارک‌های ساحلی مجاور مناطق کرانه و مارینا، حدود ۱۸ کیلومتر پارک ساحلی ایجاد شده و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده قرار بود وسعت پارک ساحلی کیش به ۳۰ کیلومتر برسد.

 در ادامه روند بهسازی با نزدیک شدن به ایام تعطیلات نوروز و افزایش گردشگران در اسنفد ماه شاهد توقف این پروژه بودیم که با پایان تعطیلات به گفته طیبی بهسازی ها به مسیر خود بازگشت و عملیات اجرایی از سرگرفته شد.

اما گویا به تازگی فعالیت های گروه بهسازی متوقف شده است و در حالیکه انتظار می رفت به زودی شاهد اتمام این پروژه و آماده سازی این محور برای بهره برداری باشیم شنیده ها حکایت از توقف پروژه دارد.

با توجه به اینکه در این محورمواصلاتی تردد بسیاری صورت می پذیر توقف ناگهانی این پروژه به هر دلیل می تواند خسارات جبران ناپذیری در پی داشته باشد.

ضمن اینکه در روزهای اخیر نیز شاهد تصادف در این منطقه بودیم، و ممکن است ادامه این روند و توقف انجام عملیات در این منطقه تصادفات بیشتری را نیز در پی داشته باشد.

با توجه به اینکه در دوره های مختلف و اجرای پروژه های عمرانی بسیاری در جزیره کیش همواره شاهد توقف برخی پروژه ها هستیم از مسئولان شرکت عمران و خدمات به عنوان متولیان حوزه شهری وشهرسازی باید سوال کرد، آیا این عملیات در نهایت به پایان خواهد رسید یا مانند بسیاری از طرح ها که در دوره های گذشته پس از مدتی به حال خود رها شد، در این مقطع معطل خواهد ماند.

پروژه ای که می توانست یکی از مهمترین اتفاقات در جزیره کیش را رقم زده و یک محور مواصلاتی مهم را از آسیب های بسیاری در امان دارد چرا و به چه علت باید از حرکت باز ایستد.

احداث محور طلوع تا غروب به طول ۱۳ کیلومتر پس از آزادسازی ۳۸۸ هزار متر مربع از سواحل کیش از دی ماه سال ۱۳۹۹ آغاز شد و نیمه اسفندماه سال گذشته به دلیل نزدیک شدن به ایام نوروز و افزایش گردشگران، همزمان با تمامی فعالیت‌های عمرانی در کیش متوقف شد و با اتمام تعطیلات نوروزی از ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ از سر گرفته شد و قرار بود  بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، عملیات اجرایی این محور تا نیمه تابستان سال جاری خاتمه ‌یابد اما هم اکنون شاهد توقف عملیات اجرایی این محور مهم هستیم و انتظار داریم مسئولان مربوطه به طور شفاف علت این توقف را بیان کنند.

کد خبر : 2442
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.