عضو هیئت مدیره و سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در بازدید از بخش های مختلف شرکت آب و برق کیش بر کیفیت بالای آب تولید شده در این شرکت تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، سعیدپورزادی در این بازدید با اشاره به استعلامات صورت گرفته از مرکز توسعهس لامت کیش و نظارت بر روند تولید و کیفیت آب تولیدی در جزیره کیش اظهار کرد: تمام کیشوندان و گردشگران با خیالی آسوده می توانند از آب های تولید شده در شرکت آب و برق کیش که با استفاده از تجهیزات به روز و استانداردهای لازم و متخصصان توانمند تولید می شود استفاده کنند.

وی با اشاره به آزمایشات شیمیایی و میکروبی انجام شده، افزودن مواد معدنی مورد نیاز در جهت افزایش کیفیت آب و ظرفیت های موجود در شرکت آب و برق کیش افزود: آزمایشگاه شرکت آب و برق به نسبت سال گذشته از پیشرفت قابل توجهی برخوردار بوده و ظرفیت ها و توانمندی های برای تولید آب آشامیدنی مناسب و مطلوب، همچنین تلاش و اقدامات موثر این شرکت در افزایش 25 درصدی تولید آب نسبت به سال گذشته قابل تقدیر است.

پورزادی استفاده از گاز به عنوان سوخت مورد نیاز نیروگاه کیش بر صرفه جویی بالا در سوخت گازوئیل که پیش از این در نیروگاه کیش مورد استفاده قرار می گرفت افزود: با توجه به شرایط جغرافیایی و عدم اتصال به سرزمین اصلی، در جزیره کیش آب و برق یک محصول استراتژیک به شمار می رود استفاده از گاز به عنوان سوخت نیروگاهی به پایداری شبکه کمک می کند.

وی همچنین به انجام تعمیرات اساسی و پیشگیرانه دستگاه ها و تجهیزات مورد استفاده در نیروگاه کیش اشاره کرد و افزود: با بهسازی دستگاه های موجود که طی 8 سال گذشته بهسازی ونوسازی نشده بودند و از هزینه بالایی نیز برخوردار است شاهد افزایش ظرفیت به میزان 50 درصد در نیروگاه خواهیم بود که موجب می شود تا در ایام نوروز مشکل تامین آب و برق وجود نداشته باشد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش همچنین به انجام تبادل نیرو در ایام تابستان در راستای تامین برق مورد نیاز جزیره کیش بین نیروگاه های شمال و جنوب کیش اشاره کرد و افزود: با تبادل نیرو و اقدامات فنی انجام شده در تابستان با مشکل قطعی برق روبرو نشدیم.

وی در خصوص افزایش ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب کیش نیز بیان کرد: همزمان با هفته دولت شاهد بازگشت بخشی از ظرفیت تصفیه خانه شمال به مدار بودیم که با این روند ظرفیت تصفیه خانه به 17 هزار و 500 متر مکعب در روز رسید و تا 20 هزار متر مکعب نیز قابلیت افزایش دارد.

به گفته پورزادی تصفیه خانه ای در بخش جنوب جزیره کیش نیز به مناقصه گذاشته شده است که به محض مشخص شدن سرمایه گذار روند فعالیت های عملیاتی و اجرایی آن با ظرفیت 4 هزار و 500 متر مکعب در روز آغاز خواهد شد.

وی تاکید کرد: بیش از 90 درصد فاضلاب تولیدی در چرخه بازچرخانی آب به صورت آب فضای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرد که منبع ارزشمندی برای حفظ محیط زیست به شمار می آید.

{image path="images/2023/01/d7d715a988.jpg"}

ابوالفضل صدرائیه مدیرعامل شرکت آب و برق کیش نیز در این دیدار با اشاره به صرفه جویی 300 میلیون لیتر سوخت گازوئلی به صورت سالانه پس ازاتصال واحد نیروگاهی کیش به خط هفتم گاز سراسری اظهار کرد: تمامی سوخت مورد نیاز 8واحد نیروگاهی این شرکت از سوخت گاز تامین می شود

وی اتصال نیروگاه کیش به خطوط گازی را موجب پایداری تولید، تعمیر و نگهداری واحدهای تولیدی عنوان کرد و افزود: این روند بر ایجاد تولید پایدار و مطمئن، طول عمر قطعات و ارائه خدمات موثرتر به مشترکین کمک می کند.

نیروگاه شمال جزیره کیش که از سال 69 با همکاری و سرمایه گذاری وزارت نیرو و سازمان منطقه آزاد کیش تاسیس شد هم اکنون با ظررفیت اسمی 24 هزار متر مکعب تولید آب روزانه و 200 مگا وات ساعت برق روزانه وظیفه بخش اعظم خدمات رسانی به ساکنان و گردشگران جزیره کیش در حوزه آب و برق را برعهده دارد.

گفتنی است، در حال حاضر حدود نیمی از سهام این شرکت به بخش خصوصی واگذار شده است

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده و از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان است.

 

{image path="images/2023/01/1ef7bd933e.jpg"}

 

 

 

 

 

 

کد خبر : 3184
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.