سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با رونمایی از طرح جامع بندرچارک با اعتبار یک هزار و 500 میلیارد ریال و بهره برداری در بازه زمانی یکساله از تبدیل بندرچارک به پورت تخصصی صادرات مصالح به کشورهای حاشیه خلیج فارس خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، سعید پورزادی در شورای اداری مشترک کیش و چارک با تاکید برعملیاتی سازی طرح جامع چارک اظهار کرد: طرح جامع بندر چارک پس از یکسال با تلاش و پیگیری همکاران با اعتباری بالغ بر یک هزار و 500  میلیارد ریال با هدف توسعه متوازن به عنوان دروازه ورود مسافارن به جزیره کیش در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار دارد.

وی با اشاره به برگزاری نشست های ویژه با دبیر شورایعالی مناطق آزاد، استاندار هرمزگان و رئیس سازمان بنادر بر تبدیل چارک به پورت تخصصی صادرات مصالح ساختمانی به کشورهای حاشیه خلیج فارس تاکید کرد و افزود: برای این منظور نیاز به احداث برخی زیرساخت ها احساس می شد که کلنگ زنی های امروز در همین راستا انجام شد.

پورزادی افزود: مجوزهای لازم دریافت شده و به زودی پروژه ها در مسیر عملیاتی شدن قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: پروژه موج شکن بازوی شرقی با 359 میلیارد ریال اعتبار، لایروبی 120 هزار متر مکعبی حوضچه بندر با اعتبار 400 میلیارد ریال، ساختمان اداری گمرک با 600 متر زیربنا با اعتبار 200 میلیارد ریال و پروژه های پشتیبانی با اعتبار 300 میلیارد ریال مانند طرح اطفاء حریق از جمله زیرساخت هایی است که در راستای توسعه هر چه بیشتر بندر چارک در بازه زمانی یک ساله اجرا و به بهره برداری خواهد رسید.

تدوین طرح توسعه خور بندرچارک و تبدیل آن به منطقه گردشگری با همکاری سازمان میراث فرهنگی از وعده هایی است پورزادی در این نشست برآن تاکید کرد و افزود: با همکاری مردم و مسئولان محلی و حمایت های استانداری و سازمان منطقه آزاد کیش، از ظرفیت های موجود در مسیر توسعه منطقه و کشور می توان استفاده کرد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش همچنین بر زیباسازی فضا و مبلمان شهری به ویژه در ایام نوروز و استقبال از گردشگران و تعریض بلوار کیش تاکید کرد.

بازدید از بندر آفتاب در 18 کیلومتری جزیره کیش و ادای احترام به مقام شامخ شهدای چارک از دیگر برنامه های سفر سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش و هیئت همراه به بندرچارک بود.

کد خبر : 3233
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.