مدیرعامل شرکت توسعه، مدیریت بنادر و فرودگاه‌های سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه طرح جامع توسعه بندر چارک تصویب شده است، گفت: برای توسعه فاز نخست این بندر بیش از یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از ایرنا «عزت الله محمدی» روز پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات بندر چارک که با حضور مدیرعامل منطقه آزاد کیش و نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: با ایجاد زیرساخت‌های لازم گمرکی به دنبال ایجاد مرز دریایی در بندر چارک هستیم.

وی همچنین به لایروبی این بندر اشاره کرد و افزود: لایروبی ۱۱۰ هزار مترمکعبی این بندر در حال انجام است و بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی‌ دارد.

مدیرعامل شرکت توسعه، مدیریت بنادر و فرودگاه‌های سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: ساماندهی فضای خشکی بندر چارک برای ایجاد ایمنی لازم و تجهیز ساختمان اداری، خدماتی و بهداشتی این بندر در حال انجام است.

وی‌ همچنین از رفع مشکل تردد شناورهای کوچک در بندر چارک به دلیل مشکلات ایمنی خبرداد.

گفتنی است،‌ بندر چارک یکی از بنادر هرمزگان است و از مناطق دیدنی بندرلنگه محسوب می‌شود؛ این بندر شناور مسافربری و شناورهای لندینگ کرافت دارد.

گردشگران می‌توانند از بندر چارک از طریق دریا به جزیره کیش سفر کنند و وسیله نقلیه خود را نیز از طریق لندینگ کرافت به این جزیره انتقال دهند.

کد خبر : 3862
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.