امام جمعه کیش با اشاره به حماسه عظیم و مردمی 9 دی در سال 88 گفت: مردم در حماسه 9 دی اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آن ها بایستد در برابر تمام دنیای آنان خواهند ایستاد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری فیدار، حجت الاسلام حسن زاده امام جمعه کیش در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه کیش با توصیه به رعایت تقوی الهی در تمام شئون زندگی اظهار کرد: تقوی لباس آخرت و بهترین توشه ای است که انسان می تواند از دنیا با خود به همراه ببرد و به جوان ها توصیه می کنم این لباس را برای عزت دنیا و آخرت خود تحصیل کنند.

وی با تسلیت رحلت آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ایشان شخصیت بزرگی بود که محضر سه استاد بزرگ، امام راحل(ره)، آیت الله خویی و شهید صدر را درک کرده و مجوز اجتهاد خود را از دست شهید صدر دریافت کردند اگر چه هیچگاه به دنبال مقام و موقعیت نبوده و از ویژگی های منحصر به فرد برخوردار و به تمام معنا پیرو سیاست دینی بودند.

خطیب جمعه کیش با گرامی داشت سالروز حماسه بزرگ مردمی 9 دی از این روز به عنوان روز بصیرت و میثاق با ولایت یاد کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در تمجید این حرکت عظیم عاشورایی مردم فرمودند« مردم عزیز در 9 دی آنچنان عظمتی از خود نشان دادند که دنیا را خیره کرد.»

وی تصریح کرد: 9 دی نماد عزت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول و آرمان های نظام و انقلاب اسلامی ایستادند و با صدایی رسا به جهان اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آن ها بایستد در برابر تمام دنیای دشمن خواهند ایستاد.

امام جمعه کیش با تسلیت حادثه تلخ و دردناک واژگون شدن اتوبوس حامل دانشجویان دانشگاه واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد که منجر به کشته شدن 10 تن و زخمی شدن 25 تن از دانشجویان این دانشگاه شد اظهار کرد: اخراج 5 تن از مسئولان و مدیران دانشگاه در این رابطه اگر چه اتفاق خوبی است اما با این کار زخم ناشی از این حادثه دردناک التیام نخواهد یافت اگر چه این اتفاق ضروری بود.

وی به افتتاح میز خدمت توسط نهاد امام جمعه کیش در نمازجمعه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: افتتاح این میز امروز توسط مدیرعامل سازمان منطقه ازاد کیش شکل خواهد گرفت و چه خوب است که مسئولان برای پاسخگویی به مردم در صحنه حضور داشته باشند به جای اینکه مردم با زحمت به دیدن مدیران بروند.

در میان دو نماز ظهر و عصر غلامحسین مظفری حضور یافت و با سخنرانی در نماز جمعه رسما میز خدمت مسئولان را که توسط نهاد امامت جمعه کیش ایجاد شده افتتاح کرد.

نماز جمعه این هفته کیش به امامت حجت الاسلام حسن زاده و باحضور مردم و مسئولان در مصلای کیش برگزار شد.

کد خبر : 1460
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.