امام جمعه کیش گفت: جزیره کیش در گذشته به علت عدم ثبات مدیریتی اسیب های بزرگی دیده و انتظار می رود در دولت سیزدهم توجه ویژه ای به ثبات این مهم در این جزیره به عنوان پیشانی مناطق ازاد شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از ایرنا، حجت الاسلام علیرضا بی نیاز در خطبه های نماز جمعه این هفته جزیره با تبریک ولادت امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: مذهب شیعه به اسم مذهب جعفری نامگذاری شده که برخی گمان می کنند تفاوتی با مذهب اهل بیت (ع) دارد این در حالی است که در زمان دیگر امامان فرصت و زمینه برای رساندن افکار و تعالیم و ائمه اطهار (ع)  به گوش مردم نبود.

وی اضافه کرد: با جایگزینی حکومتی اموی و عباسی فرصتی ایجاد شد که امام باقر (ع) رساندن پیام مذهب شیعه به گوش مردم را شروع کردند و امام صادق (ع) توانستند این پیام را وسعت داده و به اوج برسانند.

امام جمعه کیش گفت: امام جعفر (صادق) با رساندن آموزه های اهل بیت(ع) به گوش مردم و با پاسخ به شبهات از انحراف دین جلوگیری کردند به گونه ای که در جهان اسلام بیشترین روایت ها از این امام است.

وی با اشاره ولادت نبی مکرم اسلام (ص) یادآور شد: خداوند به برکت اسلام و رسول‌الله(ص) بین قلوب مسلمین انس و الفت قرارداد و وحدت و یکپارچگی را بین مسلمانان و بندگانش نعمت الهی قرار داده است.

وی تفرقه را آفت امت اسلامی دانست و گفت: برای وحدت باید تحمل و صبر داشته باشیم چون طبق آیات قرآن کریم، وظیفه مسلمانان‌، مممنین، موحدان و مبلغان، وحدت و همدلی و یکپارچگی است.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی استاندارد بر اهتمام همه افراد جامعه بر توسعه و کیفیت تولید تاکید و اظهار کرد: خدمات گردشگری مهمترین رکن جزیره کیش است و باید در این راستا توجه ویژه ای به استانداردها شود.

نبود ثبات مدیریتی چالش منطقه آزاد کیش است

وی با اشاره به تغییرات مدیریتی در دبیرخانه شورایعالی مناطق ازاد تجاری یادآور شد: جزیره کیش در گذشته به علت عدم ثبات مدیریتی اسیب های بزرگی دیده و انتظار می رود در دولت سیزدهم توجه ویژه ای به ثبات این مهم در این جزیره به عنوان پیشانی مناطق ازاد شود.

حجت الاسلام بی نیاز همچنین بر اجرای کامل قانون مناطق آزاد تجاری و جلوگیری از تسری قوانین در این مناطق تاکید کرد و گفت: انتظار می رود اختیارات و مشوق های لازم به مناطق آزاد برای نقش آفرینی آنها در کشور داده شود.

انتهای پیام/

کد خبر : 2837
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.