مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بر نگاه کلان به ورزش به عنوان یک صنعت و اقتصاد سودآور در توسعه جزیره کیش و ایجاد زیرساخت های مورد نیاز آن تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، رحیم سرهنگی در نشست هم اندیشی روسای هیات های ورزشی با اشاره به اینکه به جزیره کیش به مثابه یک کشور باید نگریست افزود: رویکرد فعالیت در جزیره کیش باید به نحوی باشد که به ظرفیت های موجود در آن مانند یک کشور نگریسته شود تا پایلوتی برای سرزمین اصلی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه صنعت ورزش در کشور ما برخلاف بسیاری از کشورها پردرآمد نیست، بر توجه به ورزش به عنوان یک صنعت اقتصادی تاکید کرد و افزود: در توسعه زیرساخت های ورزشی نباید به دولت وابسته بود زیرا هر فعالیتی که به بودجه دولتی وابسته با موفقیت چندانی روبرو نبوده است اگر چه حاکمیت وظیفه دارد زیرساخت های توسعه را فراهم سازد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به تصویر سازی ایده آل از آینده ورزش در جزیره کیش ادامه داد: با برنامه ریزی صحیح برای یک چشم انداز طولانی مدت می توان به ورزش به عنوان یک صنعت سودمند اقتصادی نگریست.

وی افزود: از دیگر منظر باید ورزش در راستای بهبود وضعیت نشاط اجتماعی تاثیر گذار باشد و حال عموم مردم جامعه را خوب کند.

به گفته سرهنگی، برای توسعه و ارتقاء ورزش به عنوان یک پدیده اجتماعی تاثیر گذار و یک صنعت اقتصادی سودمند نیاز است تا یک افق حداقل 10 ساله مد نظر قرار گرفته و برای آن برنامه ریزی شود.

وی افزود: ورزش در رونق بخش مهمی از صنعت گردشگری تاثیر گذار است و گردشگران ورزشی در شکوفایی اقتصاد کیش می توانند موثر باشند.

استعدادیابی از بین کیشوندان در رده های سنی و رشته های مختلف ورزشی از دیگر مواردی است که در این نشست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بر آن تاکید کرد و افزود: باید به چشم قهرمانی به ورزش کیش نگاه کرد و از بین کیشوندان استعدادیابی کرده و استعدادهای برتر را برای دست یابی به سکوهای قهرمانی پرورش داد.

عزیزالله فرضی پور سرپرست معاونت ورزش و تفریحات سالم کیش نیز در این نشست با ارائه گزارش عملکرد این معاونت در سال 1401 و ارائه آمار مقایسه ای با سال پیش از آن دریافت حق رای هیات های ورزشی در فدراسیون،ایجاد سایت ورزش های ساحلی میرمهنا، بازسازی و بهسازی کامل مجموعه اسکواش، تعویض پروژگتورهای زمینه های تنیس و استانداردسازی نور مجموعه، بازسازی و تعمیر سالن ژمناستیک و مجموعه میر مهنا، احداث زمین هیبریدی فوتبال، بازسازی و بهسازی کامل سالن چند منظوره المپیک، ایجاد و راه اندازی مرکز آموزش و استعدادیابی ورزشی، ایجاد و راه اندازی موزه ورزش و کتابخانه علوم ورزشی، ایجاد پیست دو تارتان میرمهنا، بازسازی و بهسازی زمینهای چمن مصنوعی میرمهنا و نصب صندلی بر روی سکوی تماشاچیان را از جمله اقدامات توسعه ای در سال 1401  برشمرد.

در این نشست، روسای 10 هیات برتر ورزشی با بیان مسائل و مشکلات موجود به ارائه راهکار و پیشنهاد در راستای بهبود وضعیت ورزش کیش پرداختند.

گفتنی است در این مراسم از روسای هیات های برتر تقدیر شد.

انتهای پیام/

 

کد خبر : 3933
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.