لایحه حمایت از دوچرخه‌سواری بانوان با اکثریت آراء ۱۴ عضو حاضر در شورا  صبح روز دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ در صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد؛ با حمایت شورای اسلامی و شهرداری شهر مشهد و پیگیری های هیات دوچرخه سواری خراسان رضوی، مصوب شد.

به گزارش خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، مجید طهوریان عسکری رییس هیات اظهار کرد: پس از پیگیری های چند ماهه هیات دوچرخه‌سواری خراسان رضوی و حمایت شهرداری مشهد مقدس در راستای گواهینامه مشهد شهر دوستدار دوچرخه، لایحه حمایت از دوچرخه‌سواری بانوان امروز در صحن علنی شورای شهر مطرح و با حمایت اعضای شورای شهر تصویب شد.

وی افزود: در این راستا به شهرداری مشهد اجازه داده شد تا در راستای توسعه زیرساخت دوچرخه سواری بانوان شهر مشهد مقدس و با مشارکت هیأت دوچرخه سواری استان خراسان رضوی نسبت به امکان سنجی و اجرای بندها و تبصره های مرتبط با این لایحه اقدام نماید.

رییس هیات دوچرخه‌سواری خراسان رضوی گفت: به منظور تقویب زیرساخت های آموزش این رشته مقرر شد تا شهرداری در ایجاد مراکز آموزشی دوچرخه سواری بویژه برای بانوان شهر مشهد مقدس و همچنین دوره‎های مربیگری و داوری ویژه پرسنل شهرداری مشارکت نماید.

وی در خصوص پیش بینی زیرساخت های امکانات دوچرخه‌سواری در این لایحه گفت: احداث مسیر دوچرخه سواری کوهستان و پیست های کورسی، پوم ترک،بی ام ایکس و تریال متناسب با توپوگرافی بوستان‎های شهر مشهد مقدس (با اولویت بوستان بانوان) و تکمیل آسفالت مسیر های دوچرخه سواری و پیاده روی حاشیه بوستان های سطح شهر نیز پیش بینی شده است.

طهوریان‌عسکری افزود: در این راستا شهرداری در ایجاد، بروزرسانی و بهره‎برداری از ایستگاه‎های تعمیر و نگهداری دوچرخه در سطح شهر، بصورت ویژه در بوستان‎های بانوان، افزایش سالانه 10 کیلومتر به خطوط ویژه دوچرخه سواری در سطح شهر مشهد مقدس مطابق طرح ها و ضوابط بالادستی نیز اهتمام خواهد نمود.

وی در خصوص مشارکت با اداره کل ورزش و جوانان استان در حوزه زیرساخت نیز گفت: تصمیم گرفته شد تا در خصوص نگهداری، تعمیر، بهسازی و مسقف نمودن پیست دوچرخه سواری ورزشگاه ثامن الائمه (ع) برای بانوان در قالب تفاهم نامه فیمابین نیز اقدام شود.

رییس هیات دوچرخه‌سواری در خصوص تسهیل رفت و آمد بانوان ورزشکار به پیست دوچرخه‌سواری ثامن‌الائمه گفت: به شهرداری اجازه داده شده تا با اختصاص حداقل یک دستگاه اتوبوس مناسب سازی شده برای انتقال دوچرخه های شخصی بانوان از میدان آزادی به پیست دوچرخه سواری ورزشگاه ثامن الائمه (ع) شرایط تردد به این مجموعه را تسهیل نماید.

وی در ادامه افزود: ایجاد و توسعه پارکینگ‎های اختصاصی دوچرخه در بوستان‎های سطح شهر به ویژه بوستان های بانوان، راه اندازی پایگاه دوچرخه سواری همگانی کوهستان و خرید تجهیزات مربوطه (شامل دوچرخه، کلاه، وسایل محافظ و ...) در بوستان خورشید،  تامین سازوکار تحویل دوچرخه در بوستان های بانوان و همچنین صدور بیمه بدون نام برای پارک های بانوان از دیگر بندهای مصوب در این لایحه است.

طهوریان عسکری همچنین بیان کرد: در راستای برنامه های حمایتی از دوچرخه‌سواری نیز مقرر شده شهرداری برنامه‌ریزی برای حمایت از فرهنگ دوچرخه‌سواری، استعدادیابی و توسعه دوچرخه‌سواری همگانی در مساجد و مدارس شهر، اعزام تیم های دوچرخه‌سواری مشهد به مسابقات کشوری و برون مرزی با اولویت تیم های بانوان شهرداری، فروش ارزان قیمت و همراه با تسهیلات دوچرخه به عموم شهروندان مشهدی با مشارکت شهرداری و حوزه های ذینفع را در دستور کار قرار دهد.

وی همچنین در ادامه خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم در اجرای این لایحه باعث ایجاد فضای شادی، نشاط ، امید و سلامتی را به وجود ارزشمند بانوان شهرمان اهدا نماییم.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 4471
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.