فرمانده انتظامی و پایگاه دریابانی ویژه کیش از توقیف 3 فروند لنج باری با 60 هزار لیتر سوخت در 60 مایلی جنوب شرقی جزیره کیش خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، سرهنگ علی اصغر جمالی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: این سه شناور باری از بندر بوالخیر بوشهر به سمت کشورهای حاشیه خلیج فارس در حرکت بوده و قصد خروج از مرزهای کشور و فروش سوخت قاچاق را داشتند که توسط گشت دریابانی کیش شناسایی و توقیف شدند.

وی با بیان اینکه به محض اطلاع از وجود این شناورها، دو فروند شناور نیمه سنگین دریابانی به محل اعزام شدند افزود: این سه شناور با حمل 60 هزار لیتر سوخت قاچاق در 60 مایلی آب های سرزمینی جنوب شرقی جزیره کیش در حوالی سکوهای نفتی سیری مشاهده و با دستور گشت دریابانی متوقف و به اسکله میرمهنای کیش هدایت شدند.

سرهنگ جمالی با اشاره به افزایش قیمت ارز و تفاوت قیمت سوخت در داخل و خارج از کشور در ماه های اخیر افزود: برخی از خدمه و صاحبان شناورهای باری و صیادی به طمع سود بیشتر اقدام به فروش سوخت غیرمجاز به شناورهای خارجی می کنند که این سه شناور نیز با بارگیری حدود 79 هزار لیتر سوخت که 19 هزار لیتر سهمیه آن ها بوده و 60 هزار لیتر سوخت قاچاق قصد فروش سوخت به شناورهای خارجی را داشتند .

جمالی با اشاره به اینکه تعداد 16 نفر خدمه این سه شناور دستگیر شدند افزود: افراد دستگیر شده پس از سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی خواهند شد.

 وی با بیان اینکه کشورهای مقصد انگیزه ای برای مقابله با شناورهای حامل قاچاق سوخت ندارند اضافه کرد: شناورهای سنگینی در خارج از آب‌های جمهوری اسلامی ایران مستقر هستند که شناورهای حاضر سوخت قاچاق را به ‌آنها تحویل می‌دهند.

جمالی با اشاره به توقیف 16 فروند شناورحامل سوخت قاچاق در طول سال 97 خاطر نشان کرد: از ابتدای سال 97 تاکنون 16 فروند شناور به‌همراه 82 خدمه و 190 هزار لیتر سوخت قاچاق توسط دریابانی کیش کشف و توقیف شده است.

انتهای پیام/

کد خبر : 1493
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.