صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت سودآور می تواند در صورت توجه مسئولان از تهدیدها فرصت بسازد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، در همایش بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای گردشگری جزیره که مرکز همایش‌های بین المللی کیش برگزار شد، مسیح الله صفا رئیس جامعه هتلداران کیش با اشاره به اینکه صنعت گردشگری طی 8 ماه گذشته آسیب بسیار جدی دیده است گفت: ورود کرونا یک اتفاق ناخواسته بود اما کنترل و پیشگیری آن رویکردی بود که با انتظار ما از مسئولان مرکز نشین همخوانی نداشت و به همین دلیل صنعت گردشگری بیش از 20 میلیارد اسیب دیده است.

وی برداشتن موانع صنت گردرشگری را از درخواست های مهم فعالان این صنعت برشمرد و افزود: اگر دولت باور داشته باشد که گردشگری یک صنعت است می تواند از آن در مواقع ضروری و به عنوان جایگزین نفت و گاز استفاده کند اما ما در این عرصه موفق نبودیم.

صفا تصریح کرد: ما از نظر تبلیغات و معرفی داشته ها به داخل و خارج از کشور در نقطه صفر قرار داریم و افزایش سرمایه گذاری ها در صنعت گردشگری در این شرایط هیچگونه توجیه اقتصادی ندارد.

وی از بین رفتن مزیت های گردشگری در کیش مانند از بین رفتن مزیت معافیت از مالیات، از دست دادن کیش ایر، واگذاری آب و برق به بخش خصوصی و گرانی مسکن و بلیط و افزایش هزینه های سربارزندگی که موجب از دست دادن سرمایه های انسانی و نیروی کار در جزیره کیش شده است را از دیگر معضلاتی برشمرد که حوزه گردشگری در جزیره را به چالش کشیده است.

رئیس جامعه هتلداران کیش اجرای کامل قانون چگونگی اداره مناطق آزاد را راهکاری اساسی برای حل این معضلات عنوان کرد.

رحمان سادات نجفی مدیرعامل جامعه بازاریان کیش نیز با اشاره به اینکه همه ما حلقه های یک زنجیره به نام گردشگری هستیم تاکید کرد: سازمان منطقه آزاد کیش هم به دلیل اینکه با درآمد هزینه اداره می شود یکی از حلقه های این زنجیره است و باید با یک راهبرد درست و همگرایی در بخش دولتی و خصوصی مسائل و مشکلات را حل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه افزایش هزینه ها و گرانی اجتناب ناپذیر است تصریح کرد: باید با ایجاد جاذبه های جدید مسافران را به سفر ترغیب کنیم.

علی خدادادی رئیس جامعه آژانس داران کیش نیز با اشاره به مظلوم واقع شدن صنعت گردشگری در کشور به ویژه در جزیره کیش برند سازی را یک راهکار مناسب برای رونق گردشگری عنوان کرد که از آن غفلت شده است و با گلایه از وجود قوانین دست و پا گیر در سازمان منطقه آزاد کیش بر روان سازی و تسهیل ارائه خدمات به سرمایه گذاران تاکید کرد.

آقایان حاتمی، علی اقتصاد، ابوالحسنی، خابنما، جاسم پور و تاوتلی از دیگر فعالان و کارشناسان صنعت گردشگری بودند که در این مراسم به بیان مشکلات و راهکارهای خروج از رکود گردشگری در جزیره کیش پرداختند.

 

انتهای خبر/

کد خبر : 2612
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.