مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در دیدار با انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان جزیره کیش با تاکید بر تسهیل فرآیندهای دریافت مجوزهای کسب و کار گفت: تلاش می کنیم تا فرآیندهای دریافت مجوز کسب و کار برای سرمایه گذاران و کارآفرینان به صورت سیستماتیک و به دور از دخالت افراد و سلیقه ها و در کمترین زمان ممکن ساده و امکان پذیر شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، محمدرضا نوایی لواسانی در نشست صمیمانه با انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش بر تسهیل امور دریافت مجوزهای کسب و کار و سرمایه گذاری تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه کوتاه شدن مسیر و تسهیل امور نیازمند تدابیر مدیریتی است که تمام تلاش خود را برای کاهش بروکراسی های اداری به کار خواهم گرفت اظهار کرد: از مواردی که در برنامه و دستور کار سازمان است ساده شدن و تسریع در مجوزهای کسب و کار بدون مناقشه و فساد در فرآیندهای سازمانی است.

لواسانی با تاکید بر شفافیت روند دریافت مجوزها و دریافت و پرداخت های صورت گرفته در این مسیر ادامه داد: خدمات به مردم در سازمان باید به سرعت، ساده، شفاف و به صورت سیستماتیک و بدون دخالت سلیقه ای انجام شود تا سرمایه گذار بداند در چه مسیری قرار دارد و احساس ریسک و خطر نکند.

وی در این نشست با اشاره به اینکه امروز کشور در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد و سرمایه گذاران به عنوان رزمندگان این جبهه اقتصادی هستند افزود: علت دیدار امروز با شما به صرف دارایی های شما نیست بلکه معتقدم انسانی که کاری را خلق می کند دو چیز به دست می آورد یکی سرمایه و دیگری فن کارآفرینی است که بسیار نایاب است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات در مناطق آزاد این است که برخی از مسئولان به مسائل به شکل تئوری آشنا هستند و در عمل کارآفرین نبوده و خاک کارگاهی و کارگری نخورده اند و تا انسان مشکلات را نچشیده باشد تصمیم در اینگونه موارد برایش سخت است افزود: بسیاری از ما به دلیل اینکه حقوق کارمندی دریافت می کنیم و با حقوق ثابت نسبت به مشکلات افرادی که به صورت روز مزد و روزانه کسب درآمد می کنند آشنا نیستیم نمی توانیم سختی کار و زندگی آن ها را درک کنیم.

وی تصریح کرد: عدم رعایت قوانین مناطق آزاد که در سال های اخیر شدت پیدا کرده است مشکل شرعی دارد و اینکه یک فرد سرمایه گذار را با قول و عهد قانونی ترغیب به سرمایه گذاری کرده و سپس  قول و عهد خود را تغییر داده یا تضعیف کنیم مشکل شرعی دارد و باعث بی اعتمادی می شود به همین دلیل باید ما محکم در مقابل این اتفاق بایستیم در این مورد من محکم ایستاده ام وظیفه خودم می دانم در حوزه قوانین منطقه آزاد کیش ایستادگی کنم.

لواسانی همچنین به حمایت از کالای ایرانی و تخفیف به کسانی که کالاهای ایرانی در غرفه های خود عرضه می کنند تاکید کرد.

 

کد خبر : 2694
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.