• رو تیتر: سرپرست معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد:
سرپرست معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اهمیت جذب سرمایه گذار در مسیر توسعه و رونق جزیره کیش عبور از بروکراسی های اداری دست و پا گیر و شفافیت را عامل اصلی جذب سرمایه گذاران در کیش برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، وحید زارع فکری در دومین نشست ستاد جهش سرمایه گذاری و صادرات کیش که با حضور حجت الله عبدالملکی برگزار شد با ارائه گزارشی از نمایشگاه مناطق آزاد در مشهد و میزان مذاکرات و تفاهم نامه های سرمایه گذاری جذب شده در این نمایشگاه اظهار کرد: در نمایشگاه مشهد 150 مورد ماکره صورت گرفت.

وی با بیان اینکه میزان 120 همت تفاهم نامه در نمایشگاه صورت گرفته است افزود: در این نمایشگاه تلاش بر جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی بود و حتی ملاقات با سرمایه گذارانی که در نمایشگاه حضور نیافتند از برنامه هایی بود که اجرایی شد.

فکری با اشاره به اینکه در سال جاری 50 درخواست سرمایه گذاری در کیش به ثبت رسیده است از بررسی 25 مورد از درخواست ها در هیات مدیره خبر داد و افزود: 15 مورد مصوبه هیات مدیره را دریافت کردند و 20 مورد از موارد سال گذذشته نیز بررسی شد که برخی در حوزه فسخ قرارداد به دلایل مختلف بود.

وی گلوگاه اصلی مشکلات در سرمایه گذاری در جزیره کیش را لایه های مختلف بروکراسی اداری که زمینه ساز سردرگمی سرمایه گذاران شده و عدم شفافیت عنوان کرد و افزود: سرمایه گذار در مراحلی از فرآیند اداری دچار سردرگمی می شود و نمی داند که باید به چه کسی مراجعه کند.

سرپرست معاونت اقتصادی کیش با اشاره به مزیت هایی که به مناطق آزاد به ویژه کیش در قانون داده شده است تاکید و خاطر نشان کرد: مزیت های کیش با توجه به سیاست گذاری ها و نگاه درآمدی به مناطق آزاد در سال های اخیر کاسته شده است که با راهکارهایی مانند ایجاد سرعت و شفافیت در جذب سرمایه گذاری، تامین ارز مورد نیاز کشور و افزایش گردش ارزی با استقرار بانک های جهانی، باز تعریف ظرفیت های اقتصادی جزیره و معرفی آن می توان این مزیت ها را احیاء کرد.

دومین نشست ستاد جهش سرمایه گذاری و صادرات در جزیره کیش با حضور مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و جمعی از مدیران سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد. 

انتهای پیام/

 

 

کد خبر : 4041
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.