• رو تیتر: با هدف جذب سرمایه گذاری در کیش؛ مدیرعامل منطقه آزاد کیش تاکید کرد:

مدیرعامل منطقه آزاد کیش گفت: برای جذب سرمایه گذار باید به سرمایه گذاری ها تنوع بخشید و سعی کنیم از بروکراسی های اداری کاسته شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، رحیم سرهنگی در دومین نشست ستاد جهش سرمایه گذاری که با حضور حجت عبدالملکی دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در جزیره کیش برگزار شد با اشاره به  حضور کیش در نمایشگاه مشهد اظهار کرد: نمایشگاه ها از ابعاد مختلفی اهمیت دارد یکی اینکه تجربه جدیدی به دلیل حضور دبیرخانه و حجم بالای شرکت کننده جذب سرمایه گذاری ها بود.

وی افزود: در نمایشگاه مشهد سعی کردیم علاوه بر ارتباط با سرمایه گذارانی که از نمایشگاه بازدید می کنند به سراغ سرمایه گذارانی برویم که به هر دلیل از نمایشگاه بازدید نکرده اند.

سرهنگی با بیان اینکه بسیاری از سرمایه گذاران با ظرفیت های سرمایه گذاری در کیش آشنا بودند  تاکید کرد: علت عدم استقبال از سرمایه گذاری در کیش از سوی برخی بروکراسی های اداری و مشکلاتی که در سرمایه گذاری های قبل با آن روبرو بوده اند عنوان شد.

وی ادامه داد: از دیگر موانع حضور سرمایه گذاران در جزیره کیش بخشنامه های سلیقه ای و دستورالعمل های من درآوردی است که موجب کاهش جذابیت های سرمایه گذاری شده است مانند مشکلات در برقراری پروازها به کیش.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش مزیت در حوزه شرکت های دانش بنیان را از دیگر مواردی برشمرد که سرمایه گذاران به دنبال آن در مناطق آزاد هستند و افزود: با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش از شرکت های دانش بنیان این رویکرد در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه باید سرمایه گذاران واقعی جذب شوند افزود: باید به دنبال سرمایه گذارانی بود که توانایی واقعی برای سرمایه گذاری دارند نه کسانی که به طمع گرفتن زمین بنام سرمایه گذار وارد این حوزه می شوند.

سرهنگی با ابراز نگرانی از خصوصی سازی در بخش های زیرساختی مانند آب و برق تصریح کرد: برخی مواقع خصوصی سازی می تواند سرمایه ها را نابود کند.

وی همچنین بر تنوع در بسته های سرمایه گذاری تاکید و خاطر نشان کرد: تنوع بخشی به بسته های سرمایه گذاری و رفع بروکراسی های اداری از ضرورت های جذب سرمایه گذار در جزیره کیش است.

 

 

کد خبر : 4042
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.