معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار از افتتاح شعبه کیش سازمان بورس و اوراق بهادار با هدف توسعه فعالیت های سازمان بورس در کیش خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، در حاشیه برگزاری کیش اینوکس آیین رونمایی از مجوز تاسیس شعبه کیش سازمان بورس و اوراق بهادار در کیش صورت پذیرفت.حسن فرج زاده دهکردی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت فرهنگس سازی و آموزش سواد بورس در بین مردم اظهار کرد: در راستای توسعه فعالیت های سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان یکی از وظایف استراتژیک در توسعه سرمایه گذاری و افزایش سواد مالی در استان های مختلفی فعال بوده و در قالب بورس منطقه ای موضوعاتی مانند فرهنگ سازی و توسعه سبد مالی را پیگیری می کنیم.

وی با بیان اینکه با کسب مجوز فعالیت از منطقه آزاد کیش سازمان بورس و اوراق بهادار شعبه ای را در کیش افتتاح کرده است افزود: افتتاح این شعبه می تواند در راستای توسعه عدالت آموزشی در توسعه سواد مالی و وجود یک فضا و بستربرای فعالیت مالی کمک کند

فرج زاده این همکاری بین سازمان منطقه آزاد کیش  و سازمان بورس و اوراق بهادار را گامی برای کمک به ایجاد بورس بین الملل در جزیره کیش برشمرد و خاطر نشان کرد: شورای عالی بورس مجوز لازم در این زمینه را صادر کرده و باید فرآیندهای اداری و مقدماتی برای ایجاد بورس طی شود و وجود شعبه بورس در منطقه آزاد به پیگیری مستمر این موضوع کمک می کند.

گفتنی است که جزیره کیش از سال 1384 دارای تالار بورس منطقه ای است و این تالار به عنوان اولین تالار بورس منطقه ای در مناطق آزاد تجاری فعالیت خود را آغاز کرد و هدف اصلی از راه اندازی تالارهای منطقه ای گسترش فرهنگ سهامداری از طریق ارائه خدمات آموزشی و اطلاع رسانی در حوزه بازار بورس و تسهیل دسترس عموم به خدمات بازار سرمایه است

 

انتهای پیام/

کد خبر : 4424
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.