آیین بهره برداری از پروژه های درمانی جدید در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش با حضور مهدی شادنوش قائم مقام معاون درمان وزارت بهداشت و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، ائمه جمعه و جمعی از مسئولان ومدیران جزیره کیش برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، همزمان با سراسر کشور در هفته دولت در جزیره کیش بهره برداری از بخش های کلینک شبانه روزی داندانپزشکی، بهره داری از تجهیزات جدید آندوسکوپی، کونوسکوپی و سونوگرافی، آغاز به کار کلینیک طب سنتی و افتتاح بخش گردشگری سلامت(IPD) با حضور مسئولان کشوری و محلی اجرایی شد.

بنابراین گزارش، تجلیل از پزشکان و کارمندان نمونه بیمارستان کیش به مناسبت روز پزشک از دیگر برنامه های این مراسم بود.

پزشکان از تاثیرگذارترین اقشار جامعه هستند

مهدی شادنوش، قائم مقام معاون وزیر بهداشت و رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری های وزارت بهداشت در این مراسم با تبریک روز پزشک و داروساز به قشر تلاشکر عرصه پزشکی و درمان به عنوان یکی از تاثیرگذارترین اقشار جامعه اظهار داشت: متاسفانه در سال های اخیر شاهد این هستیم که افرادی آگاهانه یا ناآگاهانه جامعه پزشکی را مورد بی مهری قرار می دهند.

وی با بیان اینکه همواره افرادی هستند که در لباس پزشکی و یا هر حرفه و لباس دیگری به دنبال سوء استفاده و سودجویی هستند افزود: وجود افراد سودجو در این حرفه موجب نمی شود تا انسان های شریف و توانمندی که در این عرصه خدمت می کنند و کم هم نیستند نادیده گرفته شوند.

شادنوش با بیان اینکه انسان های بزرگی در این حرفه تلاش می کنند که شاید هرگز حاضر به حضور در محافل اجتماعی و مصاحبه نباشند افزود: داستان های بزرگی در حوزه پزشکی است که باید نقل شود و نقل آن به نفع جامعه است و نباید اجازه بدهیم کسانی که می خواستند به جایی برسند و نرسیده اند این دستاوردها را زیر سوال ببرند.

وی با اشاره به اینکه شاید دیدن عملیات اورژانس یا پزشکی ازدور و فیلم و تلویزیون جذاب به نظر برسد اما تا کسی همراه نباشد نمی تواند سختی و تلاش شبانه روزی و بی وقفه این قشر را درک کند ادامه داد: جامعه پزشکی از مراجع مهم اجتماعی است و مردم ایران با فرهنگ عمیق خود همواره قدر دان تلاش های این مرجع اجتماعی بوده اند.

قائم مقام معاون درمان وزیر بهداشت با بیان در جزیره کیش در حوزه بهداشت و درمان هدفگذاری و حمایت های خوبی شده است افزود: کیش همواره حامی حوزه سلامت بوده و زیرساخت های مناسبی در این بخش به وجود آمده است.

وی با اشاره به اینکه بدون داشتن امنیت، زیرساخت های لازم و امکانات به روز نمی توان مدعی گردشگری سلامت بود تاکید کرد: حوزه سلامت همواره پر هزینه است و با نگرش مثبت دکتر مظفری درحوزه سلامت جزیره کیش ارتقاء و توسعه مناسبی صورت گرفته است.

ایمان به خدا رمز ماندگاری حکیم بوعلی سینا

حجت الاسلام حسن زاده امام جمعه کیش نیز در این مراسم با تبریک روز پزشک و گرامی داشت سالروز ولادت حکیم ابوعلی سینا انتخاب این روز به نام روز پزشک را انتخابی مناسب و شایسته برشمرد و افزود: این انتخاب هم نشان از بزرگی حکیم ابوعلی سینا دارد و هم نشان از اهمیت حرفه پزشکی.

وی با اشاره به اینکه ابوعلی سینا افتخار ایران، جهان اسلام و جهان بشریت است رمز ماندگاری نام و یاد حکیم بزرگ علم پزشکی در جهان را نبوغ، تلاش و همت بی وقفه، کسب علم و دانش در کنار فهم بالا و ایمان به خدا عنوان کرد و افزود: اگر امروز بوعلی مرزهای علم و دانش را درنوردید در جهان درخشش یافت و ماندگار شد و افتخار ایران و جهان است بی تردید بخش عمده ای از آن مرهون ایمان و اعتقادات مذهبی وی است.

کیش می تواند مرکز تبلور دانش پزشکی کشور باشد

غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این مراسم با تبریک روز پزشک، پزشکی را حرفه ای خواند که همواره در جامعه منشاء خدمت بوده است و افزود: یک پزشک متخصص و متعهد با وجود سختی کارعلاوه بر شفا دهی از ویژگی هایی چون بردباری، رازداری و خوش خلقی برخوردار است.

وی با تقدیر از هیئت امنای بیمارستان کیش افزود: درهیئت امنای بیمارستان کیش شخصیت های علمی و اجرایی کشور حضور دارند که موجب شده توقع ما از بیمارستان کیش را بالا ببرند.

مظفری با اشاره به اینکه باید از همه ظرفیتی که در کیش وجود دارد استفاده کنیم اظهار کرد: کیش با ظرفیت هایی که از آن برخوردار است می تواند مرکز تبلور دانش پزشکی در سطح کشور باشد و گردشگران و کیشوندان از این خدمات و دانش بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه پروژه گردشگری سلامت و ایجاد دهکده سلامت از پروژه هایی است که در برنامه های سازمان تعریف شده است افزود: گردشگری سلامت یکی از مباحث جدی است و کیش امتیازاتی مانند آب و هوای مناسب، ساحل و اکسیژن بالا در این حوزه دارد که با پول قابل خریدن نیست.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر ارتقاء استانداردهای حوزه سلامت در کیش افزود: ایجاد بسترها و زیرساخت های لازم از وظایف ماست و باید آن ها را ایجاد کنیم اما باید بخش خصوصی توانمندی که دارای آورده بالا از دانش، ایده، پول و ثروت است به این حوزه وارد کرد زیرا ما اداره کننده نیستیم بلکه وظیفه ما بستر سازی است.

وی خاطر نشان کرد: برای استفاده لازم و کافی از ظرفیت های کیش بخشی نیاز به تبلیغات، بخشی نیاز به اثبات توانایی و توانمندیی و بخشی نیاز به حمایت وزارت بهداشت دارد.

در این مراسم از پزشکان و کارمندان نمونه بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش تقدیر شد.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

کد خبر : 1699
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.