حسین زاده با بیان اینکه اهمیت عفاف در زنان به اندازه ای بالاست که خداوند مسئله حجاب را برای حراست از عفاف زنان مطرح ساخته است، گفت: همانگونه که صدف به عنوان یک پوشش سخت از مروارید ارزشمند وجود خود محافظت می کند حجاب نیز می تواند زن را از دید نامحرمان به دور داشته و در پاسداشت از حریم عفاف زنان موثر باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار از هرمز، زیبا حسین زاده بانوی فعال رسانه ای استان هرمزگان؛ حجاب و عفاف را دو گوهر ارزشمندی دانست که از سوی خداوند متعال به انسان هدیه شده است، اظهار کرد: در رعایت این دو گوهر گرانبها، هیچ تفاوتی میان زنان و مردان وجود ندارد. بی تردید انسان هر دارایی با ارزش خود را برای دور ماندن از آسیب و هر گونه گزندی در برترین و بهترین شرایط نگاه داری می کند از آنجا که عفت و نجابت از دارایی های ارزشمند هر انسانی است و گوهر وجودی انسان به شمار می رود برای نگهداری آن باید بهترین شرایط را فراهم ساخت.

وی افزود: زمانی که انسان به اهمیت و ارزش وجودی خود و حفظ عفت به عنوان یک گوهر ارزشمند پی ببرد حراست از آن و دورنگاه داشتن آن از هر گونه آلودگی می تواند در افزایش اعتماد به نفس تاثیر شگرفی داشته باشد همچنان که از دست دادن هر دارایی ارزشمند انسان را اندوهگین ساخته و اعتماد به نفس وی را کاهش می دهد.

این بانوی فعال رسانه ای ادامه داد: در این میان اهمیت عفاف در زنان به اندازه ای بالاست که خداوند مسئله حجاب را برای حراست از عفاف زنان مطرح ساخته است همانگونه که صدف به عنوان یک پوشش سخت از مروارید ارزشمند وجود خود محافظت می کند حجاب نیز می تواند زن را از دید نامحرمان به دور داشته و در پاسداشت از حریم عفاف زنان موثر باشد.

حجاب نشان دهنده عزت نفس بالای زنان است

حسین زاده اضافه کرد: در نتیجه نه تنها در اسلام که در تمامی دین های آسمانی پوشش زنان مورد توجه قرار دارد و برای حفظ حرمت و حریم زنان به این مسئله پرداخته شده و اهمیت داده می شود و در میان مسلمانان می تواند زمینه ساز بهداشت روانی بوده و نشان دهنده عزت نفس بالای زنان به خصوص هنگام ورود به اجتماع و قرار گرفتن در فضای فعالیت های اجتماعی باشد.

وی بیان کرد: وقتی چیزی برای ما ارزشمند است تلاش می کنیم تا همواره از آن در بهترین زمان ها استفاده کنیم و اهمیت آن را برای دیگران تبیین کنیم تا آن ها نیز از این ارزش برخوردار شوند.اجباری بودن چادر به عنوان یک قانون در جمهوری اسلامی از مواردی است که رعایت آن ضروری به نظر می رسد اما مسلمانان باید در صورت اعتقاد به ارزش چادر به عنوان حجاب برتر خود با میل قلبی آن را بپذیرند و شاید عدم آگاهی در خصوص انتخاب چادر در میان مسلمانان به متولیان آگاه سازی جامعه از اهمیت و ارزش چادر به عنوان حجاب برتر باز می گردد زیرا نتوانسته اند ارزش واقعی چادر را برای زنان ودختران جامعه خود روشن کنند در حالی که تقریبا همه زنان و دختران جامعه اسلامی برای بانوی بزرگ و بی بدیل اسلام ارزش قائل هستند اما علت و معنا و مفهوم انتخاب چادر و پوشش از سوی این بزرگ بانوی جهان اسلام را درک نکرده اند.

این بانوی فعال رسانه ای هرمزگان تاکید کرد: عدم انتخاب چادر در میان بسیاری از بانوان به هر دلیل موجب نمی شود که حجاب در جامعه اسلامی به اختیار افراد باشد زیرا قوانین باید در جامعه براساس اصول مذهبی مورد توجه قرار گیرند اگر چه اجباری بودن چادر امری صحیح به نظر نمی رسد اما رعایت اصول اساسی و مذهبی درخصوص پوشش اسلامی در زنان و مردان جامعه اسلامی ضروری است.

عفاف و حجاب حضرت زهرا(س) در اوج یگانگی و بی بدیل بود

حسین زاده گفت: با توجه به اینکه حضرت زهرا(س) همواره علاوه بر خانه داری و بزرگ کردن فرزندان در صحنه های گوناگون اجتماعی حضور فعال داشتند اما عفاف و حجاب ایشان در اوج یگانگی و بی بدیل بود. انتخاب راه و مسیر زندگی به ویژه زمانی که برخلاف جریان موجود باشد گاه بسیار سخت خواهد بود اما حلاوت و شیرینی این سختی زمانی که به هدف دست پیدا می کنی بسیار لذت بخش است.

این بانوی فعال رسانه ای هرمزگان افزود: زمانی که دختران و زنان عاشق حجاب برخلاف دوستان و اطرافیان خود که خیلی اعتقادی به حجاب ندارند، لذت این پوشش زهرایی را درک کنند خود به خود خواهند دید که چقدر شیرین است که انسان مسیر صحیح را بیابد و در آن مسیر طی طریق کند. با وجود اینکه بسیاری از مردان سخن از عدم علاقه به افراد محجبه دارند اما خود برای زنان ودخترانی که پوشش چادر را برگزیده اند احترام بیشتری قائلند و در نگاه آنان می توان تحسین این زنان و دختران را به خوبی دید.

وی با بیان اینکه انسان زمانی که از هر مسئله ای صحبت می کند باید ما به ازاء بیرونی آن را هم برای معرفی داشته باشد و اینکه گفته می شود دل باید پاک باشد مظاهر این پاکی نیز باید نشان داده شود، افزود: به عنوان مثال اگر قرار است پاکی به دل باشد هیچ زنی نباید از همسرش تقاضا داشته باشد که مهر و محبتش را ابراز کند یا بالعکس هیچ مردی نباید از زنش تقاضا کند که برای او خود را بیاراید یا به وی ابراز علاقه کند و داشتن این محبت در دل کافی است در حالیکه بسیاری از سردی روابط زناشویئ و طلاق ها به همین مسئله عدم ابراز علاقه و نمود بیرونی این اتفاق بر می‌گردد.

حسین زاده ادامه داد: در نتیجه مظهر پاکی دل نیز باید در نمود بیرونی داشته باشد و این نمود داشتن پوشش مناسب وحجابی است که از عفت انسان به عنوان یک گوهر با ارزش حراست و صیانت می کند و اینکه دل باید پاک باشد و نیازی به حجاب و پوشش نیست تنها یک ادعاست که نمی تواند واقعیت باشد و ضمانت اجرایی  ندارد.

جوانان اغلب به ازدواج با دختران محجبه تمایل دارند

بانوی فعال رسانه ای هرمزگان با اشاره به اینکه جوانان در هنگام ازدواج بیشتر تمایل دارند به دخترانی گرایش داشته باشند که به پاکی و نجابت شهرت بیشتری دارند و کمتر در انظار ظاهر شده اند و یا پوشش مناسب تری دارند، بیان داشت: این مسئله یک رویکرد فطری در انسان است که به پاکی و نجابت گرایش دارد.

وی گفت: وقتی از ایمان فردی صحبت می شود ما می خواهیم که مظاهر ایمان را در این فرد ببینیم، اینکه فردی نماز نخواند و روزه نگیرد، اعمال مذهبی را انجام ندهد و فقط بگوید که مومن است برای هیچ کس قابل قبول نیست به همان میزان هم برای داشتن دل پاک باید مظاهر پاکی دیده شود نمی توان براساس ادعای فردی توقع داشت که باطن او را بپذیریم زیرا ما علم غیب نداریم و براساس ظاهر فرد می توانیم در مورد او نظر بدهیم براساس ضرب المثل های قدیمی « از کوزه همان تراود که در اوست»

حسین زاده در پایان افزود: وقتی برخی زنان و دختران در جامعه با پوشش های زننده رفت و آمد می کنند به طوری که نه تنها نگاه های مردان بلکه حتی نگاه های زنان نیز به سمت آن ها خیره می شود، چگونه می توان پذیرفت که این زنان، زنان با ایمان و دل پاکی هستند؟ بنابراین وقتی برخی می گویند ما در دل و قلب خود ایمان به خدا داریم و عاشق خدا هستیم اما ضرورتی برای حجاب نمی بینیم، در جواب باید گفت اتفاقاً پرروردگار مهربان خواسته است شما زنان با ایمان را با حجاب ببیند.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 2489
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.