سخنگوی شورای سلامت کیش از سی و ششمین فوتی کرونا در کیش خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، محمدرضا رضا نیا اظهار کرد: یک خانم ۴۷ ساله ، با علائم تنگی نفس ، ضعف بی حالی ، سردرد، سرفه و بستری در بیمارستان جان خود را دست داد و تا کنون متاسفانه تعداد فوتی‌های ناشی از بیماری کووید ۱۹ از ابتدای شروع اپیدمی  به ۳۶نفر نفر رسید.

 

دکتر رضانیا افزود: خیلی از ابتلاها خانوادگی هستند و اکثرا هر کس کرونا گرفته خانواده اش را هم مبتلا کرده

 

دکتر رضانیا تصریح کرد:شاید کرونا دلتا شدت سرایت بالاتری داشته باشد ولی اگر پروتکل‌های بهداشتی بخوبی رعایت شود می‌توانیم از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنیم.

وی با بیان اینکه اخیرا اکثر بیماران کرونایی با وضعیت حاد و بدحال مراجعه می‌کنند، گفت:‌ ترس از ابتلا با مراجعه به مراکز درمانی، مراجعه به مطب‌ها و ماندن در منزل و خود درمانی برخی از دلایل این مساله است. به همین دلیل تنها زمانی که بدحال شده و علایم شدیدی مانند افت شدید اکسیژن، تب بالا و تنگی نفس دارند به بیمارستان مراجعه می‌کنند.

 

دکتر رضانیا ادامه داد: کووید ۱۹ یک بیماری ویروسی است که علایم آن از یک بدن درد خفیف تا دامنه‌ای از تب با سرفه و تنگی نفس به عنوان علایم شایع و علایم ناشایعی مانند مشکلات گوارشی و... متفاوت است. بنابراین توصیه ما این است که بیماران حتی اگر علایم خفیفی دارند برای دریافت توصیه‌های درمانی و پیگیری‌های مرتبط با ادامه درمان و پیشگیری از بروز شرایط حاد و غیر قابل بازگشت به پزشک مراجعه کنند و از خوددرمانی پرهیز کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: با توجه به شیوع کرونا دلتا در سراسر  دنیا پروتکل های بهداشتی را باید جدی گرفت.

کد خبر : 2536
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.