مدیرعامل آب و برق کیش با اشاره به انجام تعمیرات بویلرهای فرسوده در شرکت آب و برق  به عنوان عملیاتی زیرساختی از افزایش 50 درصدی پایداری در تولید آب شرب جزیره کیش خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، ابوالفضل صدرائیه با اشاره به بهسازی و نوسازی بویلرهای بازیافت حرارتی در شرکت آب و برق کیش اظهار کرد: با توجه به اینکه این بویلر از سال 83 به بهره برداری رسیده و وظیفه تولید آب شیرین در جزیره را به صورت مستمر نزدیک به 20 برعهده داشته است فرسوده شده و نیاز به تعمیر داشت.

وی با بیان اینکه در مدت زمان کوتاهی تعمیرات این دیگ بخار حرارتی انجام شده است افزود: در مدت زمانی حدود 10 روز تعمیرات به سرانجام رسید و موجب شد تا تولید پایداری تولید به بیش از 50  درصد افزایش یابد و با این تعمیرات روند افزایش 10 درصدی آب نیز سرعت بیشتری می گیرد.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و برق کیش این تعمیرات با هزینه ای حدود 100 میلیارد ریال با برنامه ریزی هایی که طی یکسال گذشته صورت گرفته به انجام رسیده است.

 وی توضیح داد: بویلر بازیافت حرارت وظیفه دارد با جلوگیری از خروج گاز داغ 55۰ درجه سانتی گراد در توربین گاز به هوای آزاد، بدون مصرف سوخت، آب را به بخار تبدیل کرده و در داخل آب شیرین کن از طریق واحدهای تقطیری فرایند تولید آب شرب انجام شود.

مهمترین مزیت این روند در تولید آب به گفته مدیرعامل این شرکت صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش آلودگی های زیست محیطی است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون این شرکت قادر به تولید 24 هزار متر مکعب آب شرب در شبانه روز است  خاطر نشان کرد: در تابستان امسال با تلاش های کارکنان شرکت آب و برق و برنامه ریزی های صورت گرفته در سطح جزیره خاموشی نداشتیم مگر در مواردی که با حادثه ای روبرو شده باشیم.

آیین بهره برداری از علمیات تعمیرات اساسی بویلر حرارتی خروج گاز شرکت آب و برق با حضور سعید پورزادی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد.

شرکت آب و برق کیش با سرمایه گذاری وزارت نیرو و سازمان منطقه آزاد کیش در سال ۱۳۶۹ با هدف تولید، انتقال و توزیع آب شرب بهداشتی و برق در جزیره کیش تاسیس شد، وظیفه این شرکت تولید، انتقال و توزیع آب و برق مطمئن در جزیره کیش بوده و هم اکنون به بخش خصوصی واگذار شده است.

هم اکنون در این شرکت علاوه بر تولید روزانه ۲۴ هزار متر مکعب آب، حدود ۲۰۰ مگاوات ساعت برق تولید و روانه شبکه توزیع این انرژی ها می شود.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 3264
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.