رییس اداره آرد و غله کیش گفت: از ابتدای امسال، هشت واحد نانوایی متخلف به دلیل کم فروشی در کیش پلمب شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از سازمان منطقه آزاد کیش، سید ایوب نبی زاده روز دوشنبه اظهار کرد: امسال یک هزار و ۳۲۷ مورد بازدید از نانوایی های جزیره انجام شده که در نتیجه آن، هشت واحد به علت تداوم تخلفاتی هم‌چون گران‌فروشی و کم‌فرورشی به صورت موقت تعطیل شدند.

وی افزود: در این مدت به منظور ارتقای کیفیت نان تولیدی از ۹۸۶ مورد نانوایی‌های این جزیره نمونه‌برداری شد.

نبی زاده اضافه کرد:این نمونه برداری‌ها در زمینه آرد و خمیر، درصد سبوس گیری، بلانکت، جوش شیرین و رطوبت نان‌های تولیدی اخذ شده‌است.

وی با اشاره به ۵۱ مورد شکایت ثبت شده در سامانه ۱۲۴، بیشترین تخلفات نانوایی‌ها در کیش را کم فروشی و برخورد نامناسب با مشتریان عنوان کرد و گفت: وزن چانه استاندارد نان سنگک ۶۰۰ گرم، لواش ۱۶۰ گرم، بربری ۴۲۵گرم و تافتون ۲۰۵ گرم است و نانوایی ها ملزم به رعایت آن هستند.

وی تاکید کرد: کیشوندان و گردشگران در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی نانوایی ها، می توانند مراتب را با شماره ۱۲۴ اطلاع دهند.

جزیره کیش دارای ۲۷ واحد سنتی نانوایی که شامل ۸ واحد بربری، ۷ واحد سنگک و ۱۰ واحد لواش و ۲ واحد تافتون و ۴ واحد تولید نان فانتزی است و حدود ۱۵۰ نفر در این نانواییها مشغول ارائه خدمات به مردم هستند.

انتهای پیام/

 

کد خبر : 3270
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.