• رو تیتر: سرپرست فدراسیون بادبانی:

سرپرست فدراسیون ورزشی بادبانی گفت: به دنبال ارتباط با کشورهای صاحب سبک در این رشته هستیم و ارتباطات خوبی با کشورهای مالزی و پاکستان نیز برقرار شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، خسرو ابراهیمی  به همکاری این فدراسیون با برخی کشورها اشاره کرد و یادآور شد: برای ارتباط با کشورهای صاحب سبک و کشورهای حوزه خلیج فارس در این ورزش در تلاش هستیم ولی تاکنون موفق نشدیم. در حال حاضر با مالزی و پاکستان برای توسعه این ورزش در ارتباط هستیم. همچنین با برخی کشورها از جمله عراق نیز مکاتباتی صورت گرفته تا اردوی مشترک برگزار کنیم.

وی گفت: با توجه به استقلال بادبانی از فدراسیون قایقرانی، هم اینک ۱۱ هیئت استانی در این ورزش فعال هستند. بنا داریم تا با ارائه تجهیزات به آنها برخی برنامه استعدایابی را دنبال کنیم. در بخش آبتیمست بنا داریم در رده ۸ تا ۱۵ سال نیز طرح استعدادیابی را در این ورزش گسترش داده و در این خصوص نیز بندر لنگه به عنوان یکی از قطب‌های فعال این ورزش موفق ظاهر شده است. البته بنا داریم شهر انزلی را در این ورزش تقویت کنیم.

ابراهیمی ادامه داد: بادبانی تمرکز خاصی در رشته‌های کایت بردینگ (موج‌سواری در آب)، اسکی روی آب، رشته قایقرانی لیزر (ایلکا)، آبتیمست و دوبدنه آبی ۱۵ و ۱۶ دارد که بنا داریم با سفر به استان‌های کشور پتانسیل موجود را از طریق آمایش سرزمینی بررسی کنیم. استان‌های بوشهر، هرمزگان، مازندران و گیلان از فعال‌ترین استان‌ها در این رشته هستند.

سرپرست فدراسیون ورزشی بادبانی اضافه کرد: مهم‌ترین برنامه آینده فدراسیون، تعمیر قایق‌های پایگاه انزلی است که به دلیل استفاده نشدن، مستهلک شده‌اند. بنا داریم با هماهنگی این قایق‌ها را شماره گذاری و تعمیر کرده تا بتوان این تجهیزات را در اختیار هیئت‌های استانی قرار داد. تعمیر و تجهیز قایق‌های خارجی و قدیمی با توجه به افزایش نرخ ارز حدود یکصد هزار دلار هزینه خواهد داشت.

وی همچنین از برگزاری کلاس داوری خبر داد و گفت: طی نامه‌نگاری با کنفدراسیون بادبانی آسیا و با دعوت از مدرسی از کشور مالزی این دوره با حضور ۲۵ داور از سراسر کشور در این دوره در جزیره کیش برگزار شد.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 4218
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.