مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از پهلودهی یک فروند بارج به ظرفیت هفت هزار تُن در بندرگاه چندمنظوره خمیر خبر داد و گفت: اسکله ۲ بندرگاه خمیر ظرفیت پذیرش شناورهایی با ۶.۵ متر آبخور را دارا است. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از ایرنا، حسین عباس‌نژاد روز یکشنبه در خصوص پهلودهی یک فروند بارج به ظرفیت هفت هزارتن در بندرگاه چندمنظوره خمیر افزود: این شناور با ۹۶ متر طول و ۳۵ متر عرض دارای پنج ونیم متر آبخور هفت و نیم متر گنجایش دارد که برای نخستین بار بعد از افتتاح بندر چندمنظوره خمیر به اسکله پهلودهی داده شد.

وی با بیان اینکه عملیات بارگیری این شناور با محموله هفت هزار تُن ماسه (ظرفیت کامل) در ۲ روز انجام گرفته است، اظهار کرد: این بارج روز گذشته پس از انجام یک نرم عملیاتی مناسب توسط یک فروند یدکش از اسکله بندر خمیر جدا و به لنگرگاه بندرعباس هدایت تا پس از پایش شرایط جوی به مقصد جزیره کیش منتقل شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان پیش بینی کرد؛ در آینده‌ای نزدیک مطابق با چشم‌اندازهای ترسیم شده شاهد پهلودهی کشتی‌های کرن‌دار برای حمل سیمان به صورت کیسه جامبو در این بندر باشیم.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به امکان سنجی صورت گرفته انتظار می‌رود تا پایان سال‌جاری صادرات و واردات نیز از بندرخمیر از مرز ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن عبور کند.

کد خبر : 4228
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.