رئیس هیئت مدیره کانون وکلای استان هرمزگان از برگزاری دو همایش اقتصاد دریا محور و اتحادیه کانون های وکلای سراسر کشور در کیش طی روزهای 23 تا 25 آبان ماه خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، علی قاسمی در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه کیش از برگزاری دو همایش بزرگ با حضور اعضاءهیئت مدیره 28 کانون وکلای ایران و پیشکسوتان این حوزه و جمعی از مسئولان ارشد کشوری خبر داد.

وی با بیان اینکه کانون وکلای دادگستری به صراحت قانون وظایفی را برعهده دارد که برخی درون صنفی مانند نظارت بر وکلا است افزود: نظارت در جامعه از نمودهای خارجی وظایف کانون است نظارت بر توسعه اقتصادی به ویژه در هرمزگان با اولویت مناطق آزاد بخشی از وظایف ماست.

قاسمی ادامه داد: این نظارت با هدف ایجاد فضای امن برای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی است.

وی افزود: در راستای مسئولیت های اجتماعی نیز کانون وکلای استان هرمزگان اقدام به برگزاری برنامه های رویداد محور با هدف جذب سرمایه گذاران و گردشگران  و جلوگیری از خروج سرمایه است مانند برگزاری المپیاد ورزشی کیش که برای وکلا در تابستانبرگزار شد و استقبال بالایی نیز از آن صورت گرفت.

به گفته قاسمی برگزاری همایش اقتصاد دریا محور در 23 آبان ماه و همایش اتحادیه سراسری کانون های وکلای کشور در روزهای 24 و 25 آبان از دیگر رویدادهایی است که به همت کانون وکلای استان هرمزگان درجزیره کیش برگزار می شود.

وی با تاکید بر اینکه پیش بینی می شود حدود 500 نفر از سراسر کشور در این رویدادها شرکت کنند افزود: این دو همایش با همکاری و همراهی سازمان منطقه آزاد کیش و مجمع سازندگان به مدت 3 روز در جزیره کیش برگزار می شود.

رئیس هیئت مدیره کانون وکلای استان هرمزگان با اشاره به اهمیت نقش اقتصاد دریا در رشد و توسعه منطقه افزود: این همایش در راستای مسئولیت های اجتماعی برگزار می شود و برای آن بیش از 4 ماه تحقیقات و پژوهش انجام شده است.

وی به برنامه توسعه هفتم نیز اشاره کرد و افزود: در این برنامه بخش مجزایی در رابطه با توسعه دریا محور وجود دارد که اقتصاد کشور باید بر پایه آن بنا شود.

قاسمی با بیان اینکه امروزه 90 درصد تجارت دنیا از طریق دریا انجام می شود افزود: کشورهای محصور در خشکی در سطح بین المللی حرفی برای گفتن ندارند.

وی توسعه اقتصاد دریامحور ملزومات و بسترسازی هایی نیاز دارد مانند امنیت سرمایه گذاری، بیمه، مرتفع ساختن مالیات ها، توسعه یافتگی نظام قضایی تصریح کرد: ما در کشور دادگاه های دریایی نداریم، در بیمه های دریایی با مشکل تحریم مواجه هستیم و کشتی ها با ورود به آب های ایران از شمول بیمه خارج می شوند و این مواردی است که باید حل و فصل شود.

قاسمی تاکید کرد: کشور ما ارزان ترین خدمات درمان را دارد و در حالیکه بیشترین آسیب های ورزشی در کشورهای همسایه ما برای ورزشکاران صورت می گیرد ما نتوانسته ایم از این فرصت استفاده کرده و خدمات توریسم درمانی به آن ها ارائه دهیم.

به گفته رئیس هیات مدیره کانون وکلای استان هرمزگان، انتخابات این دوره اتحادیه در جزیره کیش برگزار خواهد شد.

طهمورث قاسمی دبیر مجمع سازندگان کیش و از حامیان این دو رویداد بزرگ درجزیره کیش نیز تاکید کرد: کانون وکلای استان هرمزگان به عنوان برگزار کنندگان این رویداد از حیث مسئولیت های اجتماعی به این عرصه ورود پیدا کرده اند و سازمان منطقه آزاد و مجمع سازندگان نیز به عنوان حامیان این رویداد در کنار کانون وکلا قرار دارند.

 وی با اشاره به اینکه از هر رویدادی که بتواند زمینه و بستر ورود گردشگران و سرمایه گذاران به جزیره کیش را فراهم کند حمایت می کنیم افزود: این رویداد ظرفیت خوبی برای مطرح ساختن ماده 127 قانون برای اینکه به جزایر اطراف با محوریت کیش ساختار و اختیارات ویژه مانند مکران داده شود است و می توان از این فرصت برای اینکه آرام آرام از این روکود و بروکراسی های دست و پاگیر رها شویم استفاده کرد.

قاسمی خاطر نشان کرد: امروز کیش به عنوان یک منطقه آزاد پیشرو و توسعه یافته در نگاه برخی مانند دیگر مناطق که از پیشرفت قابل توجهی برخوردار نبوده یا به تازگی به جرگه مناطق آزاد پیوسته اند دیده می شود که باید این نگاه را تغییر داد و برگزاری چنین رویدادهایی می تواند کمک حال کیش باشد.

دو رویداد اقتصاد دریا محور و اتحادیه سراسری کانون های وکلای ایران در روزهای 23 تا 25 آبان در جزیره کیش با حضور جمع کثیری از قضات، کارشناسان قضایی، وکلا، پیشکسوتان و مرتبطین با این حوزه و مسئولان کشوری برگزار می شود.

همایش اقتصاد دریا محور 23 آبان از ساعت 9:30 دقیقه صبح در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار می شود

همایش اتحادیه سراسری کانون های وکلای کشور نیز روزهای 24 و 25 آبان از ساعت 10 صبح تا 13 و 16 تا 20 در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار می شود

کد خبر : 4448
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.