سرپرست مرکز بهداشت کیش با درخواست از همکاری و همراهی تمامی ساکنان جزیره کیش در " پویش ملی سلامت " فشار خون و دیابت را از جمله بیماری هایی عنوان کرد که موجب مرگ های ناگهانی می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، اسدالله احمدی در نشست خبری به مناسبت اجرای طرح کشوری " پویش ملی سلامت " در جمع خبرنگاران با تبریک هفته بسیج اظهار کرد: بسیج سرمایه عظیم انسانی است که بخش مهمی از امنیت کشور را مرهون از خودگذشتگی و فداکاری بسیجیان هستیم.

وی با اشاره به مشارکت در برگزاری هر چه باشکوهتر هفته بسیج افزود: برگزاری برنامه ویزیت رایگان از 8 صبح تا 14 روز یک شنبه در مرکز بهداشت بوعلی از برنامه های مرکز بهداشت به مناسبت گرامی داشته هفته بسیج است.

سرپرست مرکز بهداشت کیش با بیان اینکه در اجرای پویش ملی سلامت، کنترل فشار خون و دیابت در جامعه هستیم بر ضرورت همراهی و همکاری مردمی تاکید کرد و افزود:

برخی بیماری ها مانند دیابت و فشارخون از جمله بیماری های است که افراد از ابتلاء به آن آگاهی ندارند و گاه دچار مرگ ناگهانی می شوند یا زمانی نسبت به آن آگاه می شوند که مدت های طولانی است به آن مبتلا شده اند.

وی غربالگری را روشی مناسب برای شناخت افراد بیماری برشمرد و افزود: با شناخت و آگاهی از بیماری و زمینه های ابتلاء به آن به سادگی می توان از ابتلاء به بیماری و روش های کنترل آن آگاهی یافت.

احمدی با اشاره به اینکه غربالگری می تواند هزینه های بیماری برای افراد، خانواده ها وجامعه را کاهش دهد افزود: اصلی ترین عامل مرگ و میر در کشور مرتبط با سبک زندگی است که زمینه ساز بروز بیماری های قلبی، عروقی و سکته های قلبی و مغزی است و با غربالگری که در فاز نخست به فشار خون و دیابت اختصاص یافته است می توان از گسترش بیماری ها در بین مردم پیشگیری کنیم.

وی با بیان اینکه کم تحرکی، چربی، فشار خون و دیابت دروازه شروع بیماری های قلبی، عروقی و سکته های مغزی است راهکار عبور از این بیماری ها را آموزش های تغذیه صحیح، بهبود سبک زندگی، ورزش و کاهش مصرف دخانیات برشمرد و افوزد: غربالگری رویکردی است که می تواند در شناسایی بیماری به افراد کمک کرده و آنان را از ابتلاء به آن آگاه کند.

به گفته سرپرست مرکز بهداشت کیش، اطلاع از بیماری به افراد، خانواده ها و جامعه در کاهش هزینه های سربار درمان و  مشکلات و دردسرهای ابتلاء به بیماری کمک کند.

وی تصریح کرد: پویش غربالگری، راهکاری بسیار ساده، کم هزینه، ضروری و مثبت برای شناخت افراد مبتلاء به بیماری های غیرواگیر و کنترل و درمان بیماری هاست.

احمدی با بیان اینکه درجزیره کیش 24 هزار نفر برای غربالگری هدفگذاری شده اند افزود: افراد بالای 18 سال در جزیره کیش به صورت رایگان در خصوص شناخت بیماری های فشارخون و دیابت در راستای درمان و کنترل بیماری غربالگری می شوند و انتظار می رود شهروندان با مجریان این طرح همکاری کرده و به مرکز بهداشت بوعلی مراجعه کنند.

" پویش ملی سلامت " به صورت سراسری در کشور آغاز شده و تا 15 دی ماه ادامه دارد.  این پویش در جزیره کیش از هفته گذشته آغاز شده و همانند سراسر کشور تا 15 دی ادامه خواهد داشت.

به گفته مسئولان وزارت بهداشت برنامه های بعدی " پویش ملی سلامت "به عوامل خطر دیگری که سلامت مردم را تهدید می کند اختصاص خواهد یافت.


انتهای پیام/

کد خبر : 4506
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.