طرح واکسیناسیون کودکان زیر پنج سال ویژه متولدان دیماه ۱۳۹۷ به بعد ازشنبه ۱۶ دی  به مدت چهار روز تا ۱۹ دیماه در مراکز بهداشتی و درمانی این جزیره اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، رییس مرکز بهداشت کیش در این ارتباط اظهار داشت: در این طرح  ۴۱۱۲ کودک زیر ۵ سال کودک شامل  ۳۹۰۱ کودک ایرانی و ۲۱۱ کودک غیر ایرانی ساکن در جزیره مشمول واکسیناسیون فلج اطفال هستند.

مهندس احمدی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا باعث شد که برخی بیماری های در حال ریشه کن شده به علت کاهش سطح واکسیناسیون مجددا در جهان بازگردد افزود: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به منظور جلوگیری از این روند طرح واکسیناسیون فلج اطفال را در برخی نقاط مجددا شروع کرده

وی اضافه کرد: در جزیره کیش نیز این طرح در ۲ مرحله انجام می شود  که والدین می توانند برای واکسینه کردن کودکان خود به پایگاه‌های بیمارستان کیش، مرکز خدمات جامع سلامت بوعلی، پایگاه صدف،پایگاه سحر، کلینیک امام رضا(ع)، کلینیک شهید ستاری پایگاه پدافند هوایی ،بازار مرکز تجاری،میکا مال و مروارید ،مسجد امام حسن (ع)و مسجد خاتم مراجعه کنند.

رئیس مرکز بهداشت افزود:  مرحله دوم  طرح نیز از ۱۴۰۲/۱۱/۱۴ لغایت ۱۴۰۲/۱۱/۱۷ اجرا می شود و در این طرح مدافعان سلامت علاوه بر پایگاه های سیار در در چهار منطقه صفین قدیم و جدید، فاز آ و منطقه کرمانشاهان، شهرک‌های سحر و صبا و گیلان کیش نیز به صورت خانه به خانه کودکان را واکسینه می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: دراین طرح ۱۰۰ نفر پزشک، کارشناس بهداشت و درمان، ناظر و نیروی خدماتی مشارکت دارند.

 

روابط عمومی مرکز بهداشت کیش

 

انتهای پیام/

کد خبر : 4743
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.