• رو تیتر: در نخستین آیین گرامی داشت روز مهندس در جزیره کیش؛
عکس ها/ نسرین فائق
عکس ها/ نسرین فائق

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: طرح جامع کیش با کمک مهندسان متبحر و براساس دانش روز مهندسی طراحی و بازبینی می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، رحیم سرهنگی در آیین گرامی داشت روز مهندس با تقدیر از تلاش های مهندسان و سازندگان کیش در دوره های مختلف اظهار کرد: به مهندسانی که در زبیاتر شدن چهر کیش زیبا تلاش کرده و از آن صیانت کرده اند می بالیم.

وی با گرامی داشت یاد و خاطره کسانی که در آبادانی  و تکنولوژی کشور و جزیره کیش سهم داشته اند افزود: رشد و  توسعه کشور و جزیره کیش مرهون مهندسانی است که در عرصه های مختلف مهندسی تلاش کرده اند.

سرهنگی در خصوص طرح جامع کیش نیز ادامه داد: این طرح با کمک گروه مهندسان متبحر بازبینی و طراحی مجدد شده و براساس دانش روز مطالعات آن صورت گرفته و عرضه خواهد شد

وی افزود: کسانی که از این طرح جامع صیانت کرده و با جزئیات به آن می پردازند تا چهره کیش را زیباتر از گذشته کنند در توسعه کیش نقش اساسی دارند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: هر سازه و ساختمان در کیش نشان از همت و تلاش مهندسانی دارد که در ایجاد آن نقش داشته اند.

 

حجت الاسلام بی نیاز امام جمعه کیش نیز در این مراسم با گرامی داشت نیمه شعبان، ولادت حضرت ولی عصر(عج) و روز مهندس  با بیان اینکه به شما که در رشد، ارتقاء و اعتلای جامعه اسلامی نقش آفرین هستید افتخار می کنم  افزود: در قرآن کریم و در روایات اسلامی به نقش و مبحث مهندسی بسیار تاکید شده است.

وی نظم، محسابات درست و دقت را از ویژگی های مهندسان برشمرد که در زندگی روزمره انسان مورد توجه قرار گیرد و تاکید کرد: پیامبر اکرم(ص) در روایات بر انجام کارها به صورت متقن و دقیق تاکید کرده اند چرا که امنیت و سلامت جامعه، زیبایی و منظر شهری، استحکام بناها، پیشرفت جامعه و رفاه در گرو همت و تلاش مهندسان هر جامعه است.

امام جمعه کیش با تاکید بر اهمیت توجه به اخلاق مهندسی در عملکرد مهندسان، مسئولیت اجتماعی را از مواردی عنوان کرد که باید در رعایت و انجام آن تلاش مضاعفی صورت پذیرد و افزود: اخلاق مهندسی از مهمترین نکات مسئولیت اجتماعی است که باید مهندسان و نخبگان جامعه به آن توجه کنند.

 

شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت کیش نیز با تاکید بر اینکه یک مهندس به قدرت الهی از دریچه علت و معلولی می نگرند گقت: در نگاه یک مهندس هیچ چیز خارج از نظم و منطق صورت نمی پذیرد و شما بی شک آفرینندگان دنیای مدرن امروز هستید.

وی از جامعه مهندسی کیش در اعتلا و توسعه جزیره کیش تقدیر کرد و افزود: مکان های تفریحی بسیاری که امروز در کیش وجود دارد مرهون تلاش ها و قدرت نمایی مهندسان این خاکپاره مرجانی است.

سعید پورزادی معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش نیز با تبریک روز مهندس به جامعه مهندسین جزیره کیش اظهار کرد: بی تردید ضعف و مشکلاتی در کیش وجود دارد که امیدواریم با کمک هم این مشکلات را مرتفع کنیم.

وی مهندسان را حلقه های ارتباطی میان سازمان منطقه آزاد کیش و سرمایه گذاران برشمرد و افزود: شما انسان های امین برای سرمایه گذار و تکنیکال برای سازمان منطقه آزاد کیش هستید.

معاون عمرانی و زیربانیی سازمان همچنین  یاد و خاطره کسانی که شاید امروز در این جمع حضور نداشته باشند اما در مسیر توسعه کیش گام های بلندی برداشته و تاثیر گذار بوده اند را گرامی داشت.

پنجم اسفند به نام دانشمند بزرگ ایران زمین خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس در تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 5013
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.