در راستای پایش عملکرد واحدهای بهداشتی درماني در کیش؛ ارتقاء وضعیت سلامت خانواده با بهبود شاخص های مرگ و میر کودکان، مادران و گروه های هدف ، نه تنها به عنوان شاخص های بهداشتی یک کشوراهمیت دارد بلکه بعنوان معیار توسعه نیز در نظر گرفته می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیار آریا از روابط عمومی مرکز بهداشت کیش در همین راستا اهم برنامه های واحدبهداشت خانواده شامل ترویج تغذیه با شیر مادر،پایش رشد کودکان ، مراقبت ناخوشی های اطفال ، بررسی علل وعوامل مرگ کودکان، مشاوره قبل از بارداری،مراقبت از مادران باردار دردوران بارداری و پس اززایمان،نظام مراقبت مرگ مادر،ترویج زایمان طبیعی با برگزاری کلاس آمادگی زایمان طبیعی،مشاوره سلامت باروری،برگزاری کلاس هنگام ازدواج،مراقبت ازمیانسالان،تشخیص زودرس سرطانهای شایع زنان،ارائه خدمات مراقبتی و آموزش زندگی سالم در دوره سالمندی به افراد بالای ۶۰ سال توسط ناظران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.

از دیگر موارد مورد پایش در این بازدیدها بررسي چک لیستهای لوح بیمارستان دوستدار کودک بود که بعد از جمع بندی و رعایت موارد ذکر شده به بیمارستان کیش اعطا می‌شود.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 5033
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.