مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش از نقش آفرینی این جزیره در عرصه ملی در توسعه اقتصاد دریا محور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، رحیم سرهنگی سه شنبه 29 اسفند در حاشیه بازدید از بندرچارک و آفتاب با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد دریا محور گفت: به منظور ایجاد و تکمیل زیرساخت های بندر چارک و با تخصیص 300 میلیارد ریال، عملیات لایروبی این بندر را با انجام 25 هزار متر مکعب لایروبی جهت امکان پهلوگیری شناورهایی با ظرفیت 5 هزار تن را در آبان سال 1402 به پایان رساندیم و با این لایروبی روند توسعه این بندر آغاز شده است.

وی با بیان این که با اخذ مجوز مرز دریایی و معرفی بندر چارک به عنوان بندر رسمی، توانسته ایم در اجرای سیاست توسعه مناطق همجوار نقش داشته باشیم؛ افزود: توجه به حوزه "اقتصاد دریا محور" و نقش آفرینی ملی در این حوزه را در سال 1403 در دستور کار داریم و توسعه بندری و کسب و کارهای بندری را دنبال خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با ابراز رضایت از روند پذیرش گردشگر در بندر چارک گفت: ارائه خدمات به موقع و جلوگیری از هدر رفت اوقات گردشگران و ایستایی آنان در مبادی ورودی و خروجی با هوشمند سازی بنادر و ایجاد سامانه خرید بلیت اینترنتی موجبات رضایت گردشگران را فراهم کرده است که در گفت و گو با آنان به این مهم تاکید کردند.

وی با بیان این که از 24 اسفند تا 29 اسفند 5 هزار و 300 خودرو و 28 هزار گردشگر از طریق بندر چارک وارد جزیره کیش شدند؛ گفت: در فاز نخست توسعه بندر چارک ایجاد امکانات رفاهی در هنگام بدی آب و هوا و " دریا بست" را دنبال کردیم که در این راستا، ساخت ساختمان های گمرک، اداری، خدماتی و بهداشتی این بندر به اتمام رسیده و در حال بهره برداری است.

گفتنی است بندر چارک یکی از بنادر استان هرمزگان دارای ۳۴ هکتار مساحت در خشکی و ۱۶ هکتار مساحت در دریا است و متعلق به سازمان منطقه آزاد کیش است.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 5152
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.