وزیر کشور گفت: بستر سرمایه گذاری برای خارجی ها و ایرانی هایی که خارج از کشور سرمایه گذاری کرده اند در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران فراهم است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، احمد وحیدی در آئین اختتامیه همایش ملی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ويژه اقتصادی سراسر کشور با شعار تیم ملی اقتصاد بین الملل ایران گفت: ایران ظرفیت های اقتصادی فراوانی دارد و مناطق آزاد و ویژه در خط اول جبهه اقتصادی هستند.

وی با بیان اینکه شما فعالان مناطق آزاد، پرچمدااران بخش بزرگی از اقتصاد جمهوری اسلامی هستید بیان داشت:  مناطق آزاد و ویژه نقش تعیین کننده در اقتصاد را داشته و بر این اساس می توانند در تحقق شعار سال نقش ویژه ایفا نمایند.

وزیر کشور با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی اظهارداشت:  مناطق آزاد و ویژه جزو ارکان اقتصاد مقاومتی هستند.

وحیدی خواستار هدفگذاری،‌ تبیین نقشه راه و تدوین یک برنامه کاملا مشخص  برای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی شد و گفت: در سال های اخیر اقدامات  خوبی در مناطق شکل گرفته و باید بصورت هدفمند، موضوع محور و با برنامه تداوم یابد.

وحیدی در بیان نقش سرمایه گذاری در رشد اقتصادی گفت:‌ هرمنطقه چه آزاد و چه ویژه اقتصادی باید بصورت هدفمند،‌با سنجش ظرفیت ها باید نسبت به جذب سرمایه اقدام کند.

وی در پایان خواستار رفع مشکل تداخل مدیریتی و مدیریت واحد در مناطق آزاد شد.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 5352
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.