بیش از 600 نفر از رانندگان حمل و نقل عمومی در دوره آموزشی آداب تشریفات و قوانین ترافیکی  شرکت کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات، در دوره آموزشی 4 روزه که با هدف ارتقای سطح دانش و مهارت رانندگان خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی کیش در زمینه آداب تشریفات و مشتری مداری و همچنین رعایت قوانین ترافیکی از 7 تا 10 اسفند در سینما لبخند کیش برگزار شد  614 نفر از رانندگان تاکسی و مینی بوس حضور داشتند.
سروان مهدی شهیدی جانشین پلیس راهور ، سرگرد محسن بابایی رییس پلیس فتا، سروان حسینی فر رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ، مهرداد تاوتلی دبیر جامعه هتلداران، کورش پاکزاد کارشناس ارشد گردشگی و از اساتید حوزه تشریفات از جمله مدرسان و سخنرانان این دوره ها بودند که محوریت آن ارائه خدمات شایسته تر به مسافران و گردشگران نوروزی بود. 
عوامل موثری در بروز تصادفات رانندگی از جمله عامل راه ، وسیله نقلیه و عامل انسانی ، رانندگی با سرعت مجازو مطمئنه ، اجتناب از اعتماد بنفس کاذب و رانندگی با سرعت بالا با تکیه بر مهارت رانندگی، ضرورت احتیاط بیشتر و توجه به خطوط عابر پیاده و احترام به حقوق عابران برای پیشگیری از بروز تصادفات، اخلاق مداری و سعه صدر در برخورد با سایر رانندگان، صبور بودن و عدم تصمیم گیری در زمان تردید، استفاده از کلاه ایمنی برای رانندگان موتور،  تعیین مسیر گردش قبل از رسیدن به تقاطع، استفاده مناسب و بموقع از چراغ راهنما ، حرکت بین خطوط و استفاده از کمربند ایمنی از جمله موارد مطرح شده در بخش قوانین ترافیکی بود.
در بخش آداب تشریفات نیز مواردی چون مفاهیم ارتباط و انواع ارتباطات کلامی و غیر کلامی ، چرخه گردشگری در کیش و جایگاه رانندگان به عنوان یکی از مهم ترین بخش های این چرخه،  پوشش مناسب و آراستگی ظاهری رانندگان مطرح شد.
فضای مجازی و فرهنگ ترافیکی ، انتشار تخلفات رانندگی در فضای مجازی و ترویج فرهنگ ترافیکی ، کلاه برداری از طریق تقاضای سرویس و واریز وجه در خدمات پلتفرم های اینترنتی ، عدم بازکردن لینک های جعلی که برای برخی رانندگان ارسال می شود، همکاری با مسافرانی که طعمه کلاه برداران اینترنتی شده اند و معرفی آنها به پلیس فتا برای تسریع روند پیگیری از جمله مواردی بود که در بخش فضای مجازی عنوان شد.
لازم به ذکر است که مدیریت حمل و نقل عمومی شرکت عمران، آب و خدمات برای استقبال شایسته تر از گردشگران نوروزی علاوه بر برگزاری این دوره های آموزشی با اجرای طرح بازدید دوره ای از وضعیت خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی کیش و  افزایش مینی بوس های ناوگان حمل و نقل شهری تلاش می کند تا سطح کمیب و کیفی خدمات در نوروز 1403 ارتقاء یابد. 

 

انتهای پیام/

کد خبر : 5060
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.