رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی ویژه کیش با بیان اینکه بیشتر جرایم از طریق دوربین های کنترل سرعت ثبت شده است گفت:بیش از 11 هزار و 700 تخلف  از حدود 20 هزار تخلف ثبت شده از ابتدای طرح نوروزی توسط کیشوندان صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، سرهنگ مهدی توانگر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما از ثبت حدود 20 هزار تخلف رانندگی  از ابتدای طرح نوروزی در جزیره کیش خبرداد.

وی با اشاره به کاهش 5 درصدی تخلفات نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته اظهار کرد: کل جرائم ثبت شده از 24 اسفند تا 10 فروردین ماه  سال جاری 19 هزار و 675 فقره است که از این میزان جرائم 7 هزار و 958 تخلف مربوط به خودرهای پلاک ملی و 11 هزار و 717 جریمه سهم خودروهای پلاک کیش است.

سرهنگ توانگر با بیان اینکه تعداد کل تصادفات در بازه زمانی یاد شده 14 فقره است ادامه داد: تعداد تصادفات صورت گرفته توسط خودروهای پلاک ملی 4 دستگاه و تعداد موتورهای متخلف که در تصادفات سهم داشته اند 4 دستگاه است.

وی با اشاره به افزایش ورود خودرو به جزیره کیش نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته افزود: از ابتدای طرح نوروزی تعداد 108 دستگاه خودرو و 518 دستگاه موتور شارزی توقیف شده اند.

رئیس پلیس راهور کیش با تاکید بر روند کاهشی ثبت تخلفات نسبت به سال گذشته از مدیریت تردد خودروها در سطح شهر با نصب دوربین های هوشمند در مسیر بلوار ایران خبر داد و تصریح کرد: علت اصلی کاهش تصادف مشارکت مردم، صبوری کیشوندان در روند اجرای محدودیت ها و طرح های ترافیکی به خصوص در هسته مرکزی شهر و همکاری بالای گردشگران بوده است.

وی همچنین به بیش از 200 تماس با سامانه 120 راهور پلیس اشاره کرد و افزود: در عمده این تماس ها درخواست های مردمی با راهنمایی و مشاور کارشناسان پلیس راهور مرتفع شده است.

سرهنگ توانگر با تاکید بر اینکه شعار نوروزی پلیس « آرامش و امنیت سفر در بهار قرآن و طبیعت است» عامل اصلی تصادفات در کیش را عدم رعایت حق تقدم و عدم توجه به جلو عنوان و توصیه کرد: از مهمترین مواردی که موجب بروز تصادف و عدم توجه به جلو می شود استفاده از تلفن همراه حین رانندگی است.

به گفته رئیس پلیس راهور کیش برگزاری برنامه های آموزش همگانی فرهنگ ترافیک در سه ماهه چهارم سال 1402 تاثیر 70 درصدی در کاهش تخلفات و تصادفات راکبان موتورهای شارژی در جزیره کیش داشته است.

فرهنگ ترافیکی ساکنان جزیره کیش یکی از مزیت های گردشگری این جزیره مرجانی است که در سال های اخیر به مرور کم رنگ شده است اما انتظار می رود بار دیگر شاهد بازگشت این فرهنگ زیبا و مردمی در جزیره کیش باشیم.

جزیره کیش با 91.5 کیلومتر مربع مساحت در میان آب های نیلگون خلیج فارس هر سال در ایام نوروز میزبان گردشگران از سراسر میهن اسلامی است.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 5225
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.